pandèmia mundial
Els clients dels restaurants només s'hauran d'identificar amb el nom i un telèfon
Un nou decret estableix que Salut és el responsable del registre i que s'ha de destruir un mes després de la caducitat del mateix
El Govern ha rectificat el decret aprovat dimecres pel consell de ministres d'adopció de noves mesures excepcionals en el marc de la situació d'emergència sanitària causada pel coronavirus. Concretament, ja no exigirà als restaurants que registrin el número d'identificació (passaport, número de cens o DNI) de les persones que dinin o sopin als establiments. Sí que manté l'obligació de registrar nom i cognoms dels clients, número de telèfon, i data i hora del servei. S'aclareix que només es poden servir dinars o sopars a taula.
Al decret s'assenyala que el registre és responsabilitat del ministeri de Salut i que els establiments actuen com a prestadors de serveis amb la finalitat de contenir la pandèmia. Aquest registre s’ha de conservar amb mesures de seguretat i confidencialitat i la durada de conservació és fins a un mes després de la vigència d’aquest decret, i un cop finalitzada, el registre s’ha de destruir.
Mantenint el tancament dels bars, el decret indica que excepcionalment i en el cas dels hotels i altres allotjaments turístics, es permet el servei d’esmorzar a taula exclusivament per als clients que pernoctin en el mateix establiment. Es manté la prohibició dels bufets, però es podran oferir productes de lliure servei, frescos o elaborats, per a lliure disposició dels clients, sempre que es disposi de pantalles de protecció i el producte se serveixi amb un envàs individual preservat degudament del contacte amb l'ambient. Per últim, la capacitat de les activitats termals i els balnearis es limita a un 30%.
L'Agència andorrana de protecció de dades ha recordat avui als restauradors a través de les xarxes socials que, tot i que no seran responsables de les dades dels seus clients, han de garantir les mesures de seguretat i confidencialitat i vetllar perquè terceres persones no tingui accés aquesta informació. L'entitat ha manifestat a través d'un tuit que els restauradors només poden recollir les dades per finalitats sanitàries,tal i comha establert el Govern amb les noves mesures que van entrar en vigor la passada mitjanit. Cal recordar que els restaurants a partir d'ara hauran de dur un registre dels clients que tinguin i només podran servir entre les 12 i les 16 hores i entre les 19 i les 24 hores.