pandèmia mundial
L'hospital defensa la preparació per al rebrot i anuncia 38 contractacions
El comitè d’empresa expressa que persisteix la preocupació pels recursos humans
La direcció del Servei Andorra d’Atenció Sanitària va respondre ahir al malestar que els últims dies ha expressat el comitè d’empresa i, en cartes adreçades als responsables hospitalaris, professionals de les àrees d’intensius i del bloc quirúrgic. I ho va fer després de reunir-se amb representants del comitè d’empresa per defensar que s’ha treballat i se segueix treballant per tenir els recursos suficients i necessaris per afrontar la segona onada de la pandèmia. En aquest sentit, van anunciar 38 contractacions: tres noves places d’anestesistes amb la preparació per atendre malalts amb ventilació mecànica, un metge intensivista (pendent encara de trobar candidat), dues noves infermeres amb capacitació de cures intensives, una metge d’urgències, tretze infermeres i quinze auxiliars, un portalliteres, un tècnic de radiologia i un administratiu.
Tanmateix, també van recordar la capacitat polivalent de professionals d’altres àrees de la institució per tal d’incorporar-se a l’atenció de pacients Covid. Així, van indicar que a banda dels sis metges intensivistes de plantilla es pot disposar d’onze facultatius més per donar suport. I quant a les infermeres, a les 24 adscrites a la unitat se sumen 20 més que tenen el perfil tècnic necessari per col·laborar-hi.
Les explicacions van convèncer a mitges els representants dels treballadors. Perquè si bé van puntualitzar que “som coneixedors que hi ha professionals ben formats que, si cal, faran més hores com han fet fins ara”, això provoca “un desgast”. I van afegir que segueixen “preocupats” pels recursos humans per fer front a les fases més avançades del pla de contingència hospitalari, que es modula en funció de la pressió hospitalària.
Per a la direcció hospitalària “tots aquests recursos de professionals estan programats per tal que puguem tenir la suficient flexibilitat per atendre el malalt Covid en cas d’increment d’hospitalitzacions per aquesta patologia o per al malalt no-Covid en cas que la pressió de l’epidèmia baixi”. Els responsables del SAAS també van detallar els reforços per a El Cedre: dos metges geriatres, dos coordinadores d’infermeria, sis infermeres, tres auxiliars, un fisioterapeuta, un psicòleg i un administratiu. En tot cas, direcció i treballadors van acordar “algunes accions per millorar l’organització i la formació dels professionals en llocs especialitzats per tal de millorar aspectes que hagin pogut crear alguns neguits”.
Recursos materials
La direcció va exposar que el pla de contingència es va presentar a tot el personal al juliol i que el 8 d’octubre passat es va publicar una actualització. Un pla que preveu, quant a recursos materials, 22 llits d’UCI en una primera fase que poden ampliar-se fins a 38 usant instal·lacions de l’hospital de dia o del servei de rehabilitació. Quant a respiradors, n’hi ha disponibles 48 i se’n rebran 4 més. Respecte als llits d’hospitalització, hi ha la previsió d’anar habilitant en funció de les necessitats i ara n’hi ha disponibles 39 dels quals 31 estaven ocupats ahir. A aquests s’han de sumar els 22 inicials d’El Cedre que s’han ampliat fins a 25.