Pandèmia mundial

Budzaku assegura la temporada d'hivern

Des d’Andorra Turisme es considera que abans d’iniciar-la s’hauran aixecat les restriccions

Budzaku assegura la temporada d'hivernARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La temporada d’hivern no estaria en perill, segons Andorra Turisme, tot i les mesures de reducció estricta de la mobilitat i confinament dictades pels estats veïns al llarg de la darrera setmana. Així ho va confirmar al Diari el seu director, Betim Budzaku, que va comentar que “estem parlant d’una mesura que és temporal, que pot durar entre 15 dies i un mes; això no ens fa ser pessimistes de cara a la temporada d’hivern” i va afegir que “si com es preveu, al desembre es puguin aixecar les restriccions, no ens fa canviar les previsions que hi havia per a la campanya d’hivern que tenim enfocada al turisme de proximitat”. El director d’Andorra Turisme va confirmar que s’estava treballant en els mercats més propers, tal com s’havia fet durant la temporada d’estiu, i que malgrat les mesures restrictives que s’estaven aplicant, “quan s’aixequin, estem convençuts que la gent tindrà ganes de sortir i esquiar, i hem de fer que Andorra sigui el seu destí”.

Així doncs, Budzaku es va mostrar optimista i va afirmar que la situació d’aquest mes passat i l’actual podria ser comparable amb la que es va viure abans de que s’encetés una campanya d’estiu, que va donar uns números molt per sobre de les previsions que s’havien fet inicialment des dels diferents sectors relacionats amb el turisme. “L’octubre i el novembre poden ser com l’abril i el maig; i esperem que al desembre es pugui retornar a una certa normalitat com al juny”. Cal recordar que durant els mesos d’estiu, el turisme de proximitat va venir de manera important a Andorra, i va superar les previsions que s’havien fet durant els primers mesos de la pandèmia.

Sobre aquesta situació, la de realtizar campanyes orientades cap a buscar un turista de proximitat, el director d’Andorra Turisme va destacar que “nosaltres, la sort que tenim és que comptem amb una gran capacitat d’adaptació” i va afegir que “quan preparàvem la temporada, ens volíem adreçar a uns 8 països, però ràpidament vam canviar les perspectives i ens vam centrar sobretot en el mercat veí, l’espanyol i francès”.

No descarten touroperadors

Malgrat que a dia d’avui totes les actuacions que en altres anys es protaven a terme amb turoperadors de països més llunyans com la Gran Bretanya o Rússia es troben aturades per les restriccions d’aquests països i les quarantenes imposades a les persones que viatgin a Andorra en el moment de tornar, des d’Andorra Turisme encara no llencen la tovallola a poder atreure turisme de llarga distància. “Sabem que és una crisi sanitària i que és evolutiva. Pensem que a partir de la segona quinzena de gener o al febrer potser que s’obrin aquestes vies”. En aquest sentit, per a Budzaku, “la sort que tenim és que la temporada d’hivern és llarga i pensem que la situació pot evolucionar favorablement” i va afegir que “no es pot descartar que les condicions vagin a millor, i que de cara a la segona part de la campanya d’hivern, puguin començar arribar vols a Barcelona o Tolosa, que ens portin turistes d’aquests orígens que avui no poden venir”. Malgrat l’optimisme de les seves paraules, Budzaku va voler ser caut i va confirmar que a curt termini, però, no s’espera que hi hagi un canvi d’estratègia i que es continuarà treballant amb intensitat els mercats de proximitat i va situar una eventual nova orientació per a “final de desembre. Fins aleshores no prendrem cap decisió diferent al que ara per ara tenim planificat. Hem de veure l’evolució, però la nostra obligació és estar preparats per si hi ha opcions de poder atreure els turistes de llarga distància”.

Finalment, el director d’Andorra Turisme va recordar que “tenim un acord vigent amb Disney” en què l’any passat, amb l’estrena de Frozen 2, es va poder veure lluir, però que enguany “no tenim cap acció prevista fins al 2021. Hem de pensar que les actuacions que es puguin fer van molt lligades amb l’estrena de pel·lícules i aquestes s’estan ajornant”. Budzaku va esmentar que formen part d’aquest acord totes les franquícies de la casa de Micky Mouse, com Star Wars, Marvel, Pixar, National Geographic i la mateixa Disney. Sobre aquesta col·laboració el director d’Andorra Turisme va recordar que hi havia una sèrie d’iniciatives preparades durant les setmanes que durava l’Andorra Shopping Festival, però que es van cancel·lar.

tracking