Legislació
El Consell aprova la participació telemàtica de parlamentaris i Govern
Les intervencions sense ser a la Cambra es contemplen per les restriccions de la pandèmia de manera excepcional
El Consell General s'adapta a la situació sanitària i la Sindicatura ha aprovat la modificació del reglament per permetre la participació telemàtica dels parlamentaris i el Govern per mantenir l'activitat. El butlletí del Consell recull avui les modificacions de la normativa per la "pandèmia del SARS- COV-2 i les conseqüents recomanacions sanitàries" perquè la Cambra pugui continuar treballant mentre hi hagi les limitacions vigents i "per facilitar la participació de manera no presencial a aquells membres que es puguin veure afectats per alguna mesura que limiti la seva capacitat d’assistir físicament".
La Sindicatura destaca que la presència física és prioritària però que és necessari oferir alternatives pel context actual per fer possible la participació telemàtica. La modificació del reglament estableix que l'activitat per videoconferència s'aplica per convocar sessions, trametre iniciatives legislatives, acreditar la presència dels membres que tinguin la mobilitat restringida, mantenir debats de la iniciativapresentada i per votar-les, per tramitar preguntes al Govern i per plantejar-les en cas de demanarresposta oral de l'executiu. El segon àmbit que es contempla és el de participar en debats i votacions i la via telemàtica inclou també les intervencions dels membres del Govern i la feina de les comissions legislatives.
La normativa remarca que la feina telemàtica "ha de ser excepcional, justificada i limitada a aquells consellers generals afectats per motius de falta de mobilitat lligada a mesures de contenció de la pandèmia del SARS-COV-2" i l'amplia per a les situacions recollides a l'article 71.2 del reglament del Consell "en els casos d’embaràs, maternitat, malaltia greu o hospitalització".