Seguretat social
L'activitat assistencial creix un 9% respecte al 2019
La valoració mitjana de la parapública per part dels assegurats ha estat d'un 7,2
L'activitat assistencial ha crescut un 9% respecte als nous primers mesos del 2019, amb un total de 278.542 usuaris, segons ha fet saber la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS). L'activitat de Medicina General ha rebut entre gener i setembre d'aquest any 158.684 persones, un 32,6% més respecte al mateix període de l'any passat, mentre que la pediàtrica també ho ha fet un 14,9%, amb 25.867 usuaris. L'activitat d'especialitats, excloses la medicina general i pediatria, en canvi, ha disminuït un 17,2%, ja que ha passat de rebre 113.481 personesal 2019a fer-ho a un total de 93.991 durant aquest any.
El consell d'administracióde laCASStambé ha aprovat l'adjudicació de l'auditoria de seguretat dels sistemes d'informació aAdhoc.Tech, la del suplement dels serveis de vigilància a l'empresaVallsegur, del sistema informàtic per a la gestió integral de l'àrea de Gestió de Persones a l'empresa EnterSystemsII, l'adquisició de nous certificats electrònics a l'empresaEntrust, la renovació del manteniment del programariTransferCFTa l'empresaAxwayi la licitació d'un concurs pel subministrament de paper A4.
Satisfacciódels afiliats
LaCASSha realitzat durant el setembre i octubre la quarta enquesta de satisfacció als afiliats, on s'ha preguntat a 450 persones i empreses. La valoració mitjana per part dels assegurats ha estat d'un 7,2 i de les companyies d'un 7,1. Els assegurats han incrementat l'ús de canals com el telèfon que ha passat del 13% al 22% i els telemàtics que s'han incrementat d'un 29% a un 45%. Només el 31% dels assegurats declara haver visitat les oficines mentre que l'any passat ho van fer el 58% dels enquestats.
Un 59% de les empreses utilitza els canals telemàtics mentre que l'ús del telèfon ha augmentat de l'11% al 25%. Les interaccions presencials també han incrementat en nota de 6,9 a 7,3 gràcies al'oficinade suport als tràmits en línia que ha estat molt ben valorada per les empreses.
LaCASStambé està dissenyant un programa de cita prèvia en trucades de segon nivell que s'aplicaràaviatper tal que els afiliats no hagin de trucar diversos cops per parlar amb departaments tècnics.