transport

L'aeroport tindrà nova il·luminació per guanyar hores de vol

El Govern augmenta l’aportació 50.000 euros i la Generalitat, una xifra superior, per pagar les obres

L'aeroport tindrà nova il·luminació per guanyar hores de volFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’aeroport Andorra-la Seu és l’única alternativa d’aquestes característiques que preveu el Govern per millorar les comunicacions no terrestres amb el país. A tal efecte ha decidit augmentar l’aportació que fa anualment des del 2015 en 50.000 euros, fins situar-se en els 350.000 euros fixos (més 50.000 de variables), per millorar la il·luminació i senyalització de la pista i d’aquesta manera guanyar hores de vol. Una inversió en què també col·laborarà l’altre soci en el projecte, la Generalitat de Catalunya, amb una quantitat encara per determinar però que serà superior a la que destinarà el Govern per poder cobrir el cost total de les obres. La decisió pel que fa a la quantitat es prendrà divendres vinent al matí en la reunió que Jordi Gallardo mantindrà amb Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat del govern català. La voluntat és que la Generalitat també ho inclogui en el pressupost del 2021 i començar les obres immediatament. Els treballs no presenten cap complicació especial i la previsió és que estiguin acabades al llarg de l’any vinent.

Cinc anys més

El motiu principal de la visita del polític català, que arribarà al país la nit de dijous, és el de firmar la renovació del conveni de gestió conjunta de l’aeroport que van tancar el 2015 per una durada de cinc anys els aleshores ministres responsables dels respectius governs, Jordi Alcobé i Santi Vila. El conveni s’havia d’haver renovat fa mesos però per motius aliens a la infraestructura s’ha demorat fins divendres. Finalitzada la trobada, Gallardo i Calvet es traslladaran a l’aeroport a la Seu per a l’acte protocol·lari de la firma.

L’acord pactat el 2015 preveia que Andorra es fes càrrec de la meitat del dèficit d’explotació fins a un màxim de 300.000 euros que és la xifra que s’ha mantingut invariable fins ara. A la qual s’havia d’afegir un variable en funció del nombre de passatgers, que mai s’ha emprat perquè l’aeroport no ha acollit encara vols regulars. El 2021 la xifra puja fins als 350.000 fixos i acabades les obres se situarà en els 400.000. A la que sempre s’ha de sumar l’esmentada part variable, que amb la certificació del sistema GPS obtinguda enguany pot començar a tenir sentit. Fins a l’extrem de ser insuficient i per això Govern ha previst la possibilitat d’activar un crèdit extraordinari per fer front a un fort augment d’usuaris.

tracking