pandèmia mundial

La Botiga Solidària de la Creu Roja atén quasi 600 persones amb necessitats

L’entitat afirma que la crisi econòmica derivada de la Covid agreuja la situació de moltes famílies

La Botiga Solidària de la Creu Roja atén quasi 600 persones amb necessitatsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Botiga Solidària de la Creu Roja, un dispositiu que va néixer amb la voluntat d’oferir els serveis bàsics alimentaris i higiènics a aquelles famílies que es troben en una situació econòmicament complicada, ja quasi atén 600 persones. Segons la darrera actualització de l’entitat social, el servei acull un total de 596 usuaris, fet que suposa un increment de 29 usuaris al llarg de l’última setmana, entre els quals es troben famílies del país i treballadors temporals. El director de la Creu Roja, Jordi Fernández, va destacar que “malauradament” el servei està tenint molt èxit i setmanalment el nombre d’usuaris “no para d’augmentar de forma exponencial”. “Quan actualitzem les dades i les xifres creixen se’ns posen els pèls de punta”, va dir

Fernández va valorar “positivament” la implementació de l’equipament, ja que cobreix una necessitat que s’ha fet palesa des de l’inici de la pandèmia. Així doncs, va indicar que la crisi sanitària s’encavalca amb l’actual situació econòmica i social. “El virus té conseqüència sobre l’estat financer del país i els seus residents. Nosaltres vam crear la botiga al juny com un dispositiu temporal, però amb el pas dels mesos cada dia se’ns fa més palès que aquesta ha de seguir existint fins que retrobem una situació de recuperació i normalitat”, va exposar.

I va posar en relleu que no només la Creu Roja està realitzant una acció de suport a la ciutadania, Càritas i el ministeri d’Afers Socials “també ajuden a un bon nombre de persones, les quals se sumen a les quasi 600 que gestionem nosaltres”. “No és que algú estigui fent les coses malament, són els efectes de les restriccions pel coronavirus”, va lamentar. Fernández també va assenyalar que malgrat que “venen temps difícils i tots en som conscients, vull ser optimista i creure que amb l’arribada de les vacunes puguem redreçar l’economia d’Andorra” i que “la gent recuperi la feina i la seva situació financera al més aviat possible”.

Manca de subministraments

Una de les problemàtiques en les quals es troba la Botiga Solidària és que, a causa de l’increment constant del nombre d’usuaris al servei, “cada vegada tenim més dificultats per abastir les necessitats dels usuaris”. El director va recordar que els usuaris acudeixen setmanalment al dispositiu a buscar menjar i una vegada al mes per a productes d’higiene generals.

Fernández va explicar que han iniciat una campanya per incentivar les grans superfícies a col·laborar en la donació de productes i, d’aquesta manera, “evitar abusar de la generositat de la població havent de realitzar recaptes de forma continuada”. També va exposar que els centres comercials i les grans empreses estan responent “d’una manera excepcional i que cada setmana rebem alguna entrada amb diversos productes per poder seguir donant el servei a tothom que el requereix”.

A més, el director es va mostrar agraït per la solidaritat que ha anat demostrant tot el país a través de les donacions en els recaptes d’aliments. I va destacar que “Andorra no està acostumada a tenir precarietat” i el fet de poder disposar d’un dispositiu com la Botiga Solidària també “ajuda a conscienciar la població de la situació que està patint gran part de la població”.

tracking