Els importadors de carburants avisen que els preus pujaran un 13% amb la nova taxa

L'Asidca alerta que el gasoil de calefacció s'encarirà un 60% en sis anys

L'increment de la mobilitat fa pujar el preu dels carburantsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L'Associació d'Importadors i Distribuïdors de Carburants d'Andorra (Asidca) ha alertat novament de l'impacte que tindrà la nova taxa als hidrocarburs a la butxaca del consumidor. Una vegada han analitzat el projecte de llei, que preveu un augment del 8,9% per aquest 2021 en l'impost del carburant, l'entitat destaca hi haurà un encariment del 13,4% en la taxa del carburant de locomoció l'any vinent i del 58,4% en el de calefacció en sis anys. "En un moment de la història en què no s’apujarà res, només plantejar aquests augments en un producte ja ens sembla fora del normal i qüestionable”, assenyalen des de l’associació, que lamenten que el Govern ja hagi entrat a tràmit elprojecte de llei malgrat les demandes reiterades del sector d’ajornar la implementació.

L'Asidca també posa en relleu l'impacte que tindrà quan estigui en vigor. Segons l'associació, les estimacions recollides al projecte de llei i en base al 2019, preveuen recaptar durant el primer any vuit milions d'euros i la xifra projecta que augmenti fins als 18,5 milions al cap de sis anys. "Què faran d’aquí a sis anys, ens regalaran cotxes elèctrics a tots els ciutadans d’Andorra?”, exposen des de l'entitat. A més, dubten de les estimacions de Govern, ja que es perdria competitivitat respecte a Espanya. "Es podria acabar recaptant menys perquè amb la taxa el que es fa és carregar-se la competitivitat d'un sector", avisen.

L'associació remarca que l'objectiu hauria de ser reduir les emissions de CO2 i no recaptar més impostos i en aquest sentit es demana com s'utilitzaran els recursos que s'obtenen del fons verd. En aquest sentit, l'entitat es mostra contrària a alguns projectes que l'executiu vol impulsar amb els ingressos de la nova taxa.

L’Asidca també ha reiterat que no discrepa amb l’objectiu de legislar per incentivar la transició energètica sinó que el problema és elmoment en què es fa. De fet, considera que es podria legislar en aquest sentit evitant un impacte en el ciutadà. "Si unapart de la taxa de carboni ja es treu de l’impost especial, aquest fons verd ja el tens creat", indiquen.

tracking