Transport públic

Els taxistes se senten amenaçats pel nou servei de bus “a demanda”

El col·lectiu denuncia que el Govern permeti el que considera competència deslleial

Els taxistes se senten amenaçats pel nou servei de bus “a demanda”Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El nou sistema de bus “a demanda” que es va presentar dimecres a la parròquia de Canillo ha provocat, com era d’esperar, les primeres reaccions per part del sector de taxistes del Principat. “No hi estem d’acord. El Govern hauria de mirar una mica més per nosaltres. Es tracta de competència deslleial”, comenta Carlos Felipe, president de l’Associació de Taxistes d’Andorra. I afegeix que “allò que hauria de ser habitual és que un bus fes una ruta marcada. Per oferir rutes exclusives o serveis personalitzats ja hi som nosaltres”. Amb aquestes paraules Felipe expressava el seu desacord amb el nou servei. Un servei que, a diferència dels taxistes i al tractar-se d’un transport públic, està subvencionat pel Govern. “En aquests moments no tenim ni feina i, si hi afegim això, ja podem plegar”, conclou.

Carlos Felipe també explica al Diari que l’intrusisme laboral ja va començar temps enrere, concretament quan el servei d’Andbus va decidir oferir el “porta a porta”, un servei complementari a la línia principal que ofereix al client la possibilitat de recollir-lo a casa per evitar-li desplaçaments innecessaris.

Recordem que dimecres al matí el cònsol major de Canillo, Francesc Camp, va presentar Uclic, un mitjà de transport que funcionarà “a demanda” del client i modificarà l’itinerari, gràcies a un algoritme, per establir la ruta més curta en funció de les reserves. Així doncs, aquest nou servei constarà de 56 parades i s’estrenarà l’1 de març amb una prova pilot que tindrà una durada màxima de tres mesos, és a dir, fins a final de maig. Aquest nou bus amb ànima de taxi suposarà una inversió de pressupost de 15.000 euros per mes i s’habilitaran dos autobusos amb capacitat per a 20 i vuit persones, respectivament.

Camp exposa que es tracta d’una aposta de mobilitat sostenible, ja que permetrà “optimitzar” el transport de persones “en una parròquia molt extensa”.

tracking