Tràmits
El comú d'Encamp facilita el certificat electrònic als ciutadans
El comú d’Encamp posa a disposició dels ciutadans l’obtenció del certificat electrònic acudint directament al servei de Tràmits, evitant el desplaçament fora de la parròquia. Fins ara, per a la realització d’aquests tràmit era indispensable acudir a Govern. Conjuntament a la l’obtenció del certificat electrònic, es podran realitzar també des de la parròquia la sol·licitud de la targeta magna; a partir d’avui mateix, i en breu, s’hi afegiran l’obtenció de la targeta blava, la sol·licitud d’atorgament de la targeta especial d’aparcament i la pensió de solidaritat de la gent gran, que per obtenir-los també s’havia d’acudir exclusivament a les dependències de l’executiu.
La consellera d’Administració i Finances del comú, Josefina Rodríguez, va explicar ahir en roda de premsa que “l’objectiu és facilitar la relació del ciutadà amb l’administració evitant desplaçaments innecessaris”. La consellera va voler remarcar la importància d’aquesta possibilitat sobretot en el cas de la targeta magna i la pensió de solidaritat, ja que els usuaris que la sol·liciten són persones grans.
El director del departament d’Administració, Miquel Alís, va explicar que es vol impulsar l’obtenció del certificat electrònic perquè és el pas previ perquè els ciutadans puguin després realitzar el màxim possible de tràmits de forma fàcil des de casa, ampliant així l’administració en un format 24/365. La inversió prevista per part de la corporació per a aquest any és de prop d’uns 30.000 euros per seguir avançant amb la implementació de l’administració electrònica.
Finalment es va informar que des d’ahir i fins a final d’octubre el servei de Tràmits de la casa comuna de la parròquia estarà ubicat temporalment a la primera planta del casal del poble mentre durin els treballs de millora de la ventilació i de l’eficiència energètica de l’edifici de la plaça dels Arínsols, però continuarà funcionant amb normalitat.