El SAAS reforça l'atenció telefònica per a les consultes externes
S’estudia contractar un servei especialitzat que assumeixi l’excés de demanda acumulada
Després de diverses queixes denunciant les dificultats per demanar hora a l’especialista mèdic, el SAAS va anunciar ahir un reforç administratiu en franges horàries de més activitat. El reforç en qüestió es durà a terme per tal d'evitar una major saturació telefònica per demanar hora a consultes externes. A més, s’està estudiant la possibilitat de contractar un servei especialitzat que pugui complementar l’equip per tal d’inicialment absorbir aquest excés de demanda acumulat, així com millorar de manera àgil i eficaç aquest servei prestat als usuaris.
Des del SAAS van destacar que a principi del 2020 ja es va detectar certa saturació en el circuit de trucades durant la franja horària del matí per l’agenda de visites ambulatòries al SAAS. Aleshores es van marcar l’objectiu de millorar l’experiència de l’usuari i l’eficiència global, però la pandèmia va aturar el projecte que estaven estudiant. Ara, finalment, s’ha reprès el projecte tenint en compte que en els propers mesos caldrà continuar fent conviure l’activitat Covid amb la resta de l’activitat habitual.
Recordem que dimecres passat el president del grup parlamentari del PS, Pere López, va denunciar les “grans dificultats” amb les quals es troben els usuaris per demanar hora a un especialista mèdic de l’hospital Nostra Senyora Meritxell. A partir d’aquest fet, la formació es va plantejar entrar a tràmit parlamentari una pregunta oral a la propera sessió de control al Govern. López també va exposar que en les darreres setmanes eren nombrosos els pacients que s’havien posat en contacte amb ells per denunciar “la gravetat” d’una situació que consideren “inacceptable” per a la qualitat assistencial. “Quan truquen al 871 100 han de passar més d’una setmana i mitja per poder agafar una hora amb el seu metge especialista”, va lamentar López, que va fer especial èmfasi en les conseqüències per a la gent gran.