El ministre de Finances i portaveu, Eric Jover, va informar ahir en roda de premsa que el Govern avançarà 300.000 euros per finançar “el projecte constructiu d’habitatge destinat al mercat de lloguer a preu raonable”. En aquest sentit, l’aportació econòmica es destinarà al fons publicoprivat que es vol crear i que, emmarcat en el projecte de llei de l’institut de l’habitatge, actualment es troba en tràmit parlamentari. “L’objectiu és no haver d’esperar la seva aprovació per poder tirar endavant la licitació del projecte constructiu”, va declarar Jover, en al·lusió als terrenys que va cedir el comú d’Andorra la Vella a l’executiu a la zona del passatge Borda Nova, davant de Jovial. Igualment, el ministre va subratllar que s’haurà de consolidar un crèdit extraordinari que s’haurà de plasmar, via esmena en una disposició addicional, al projecte de llei de l’institut de l’habitatge. “El que fem és un pas endavant per tenir un parc d’habitatges al mercat per ajudar a solucionar la problemàtica”, va manifestar.
D’altra banda, el Govern va aprovar ahir el nou reglament de transport sanitari, “un requeriment previ per passar a la licitació del transport sanitari no urgent”, va afirmar Jover. Cal recordar que el darrer text datava del 2007 i estava pendent l’ajustament de la normativa per tal de millorar l’eficiència i la qualitat del servei. Per tot plegat, el text estipula que el transport es dividirà en dues categories en funció de la necessitat d'assistència: l’assistit, que són els que requereixen assistència tecnicosanitària durant el trasllat i que duen a terme tècnics, infermers i metges, i el no assistit, que no necessita assistència i que majoritàriament fa referència a transport programat.
D’aquesta manera, el SAAS serà únicament el responsable de la regulació dels serveis de transport sanitari assistit, i no de tots com actualment.