Justícia

El TS considera que un correu electrònic és vàlid per notificar una adjudicació

Desestima el recurs d’una empresa contra un concurs de serveis del comú d’Andorra la Vella

El TS considera que un correu electrònic és vàlid per notificar una adjudicacióARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La sala administrativa del Tribunal Superior de Justícia (TS) considera ajustat a dret el fet de notificar la resolució d’un concurs públic de serveis a través d’un correu electrònic. Així ho indica en la sentència que resolt el recurs d’una empresa que va presentar una demanda jurisdiccional contra l’acord de la junta de Govern del comú d’Andorra la Vella, de data 30 de maig del 2018, pel qual es va adjudicar a una altra societat el concurs nacional relatiu al servei de manteniment i reposició d’extintors i de boques d’incendi equipades de diverses instal·lacions de la corporació de la capital.

El recurs resolt pel Superior era contra la decisió del Tribunal de Batlles de desestimar la demanda jurisdiccional de l’empresa. En l’escrit d’apel·lació la societat assenyalava que la notificació que el comú els va fer mitjançant un correu electrònic per anunciar la decisió d’adjudicar el contracte a una altre empresa no era vàlida, “compte tingut que no és un mitjà recollit a l’article 47 del Codi de l’Administració. L’empresa afegia que es va facilitar una adreça de correu electrònic a la corporació però sense que aquest l’advertís que seria utilitzada per rebre notificacions i que la comunicació que va rebre per correu electrònic no contenia els motius pels quals s’havia adjudicat el contracte a un altre licitador, quan a més l’oferta econòmica presentada era 4.000 euros més econòmica que la del guanyador del concurs. Per tot això, la societat considerava que l’acte de 30 de maig del 2018 era nul pels defectes de la seva notificació.

La sala desestima el recurs i declara ajustada a dret l’adjudicació del comú per diverses raons, entre les quals que la presentació de la demanda era extemporània, però respecte a l’ús del correu electrònic per notificar l’adjudicació, els magistrats indiquen que “cal recordar que l’article 47.7 del Codi de l’Administració estableix que l’Administració pública ha de fomentar la utilització dels mitjans electrònics per practicar les notificacions, i que a l’article 8.5 dels plecs s’estableix que “la Secretaria General comunicarà als licitadors, per escrit o per correu electrònic a l’adreça proporcionada, la decisió de l’adjudicació”.

Els magistrats de la sala administrativa afegeixen que “no cal oblidar que la notificació és l’actuació mitjançant la qual l’òrgan que dicta un acte administratiu ho comunica a la persona que resulta afectada en els seus drets o interessos pel dit acte, o al seu representant, i en el cas que ens ocupa l’agent va rebre el correu electrònic i així ho va reconèixer.

LA RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE DE L'ENVELAT DE LA FIRA, A LA BATLLIA

La impugnació de l’acord del consell del comú d’Andorra la Vella del 13 de juliol del 2017 que va disposar la resolució definitiva del contracte relatiu al subministrament i instal·lació, en règim de lloguer, d’un envelat, el recobriment del sòl i estands modulars per a la Fira de la capital, tornarà a la Batllia. Així ho ha decidit la sala admnistrativa del Tribunal Superior en estimar el recurs d’apel·lació de l’empresa que subministrava l’envelat fins al 2017. El recurs es va presentar contra la decisió de la Batllia de no estimar la demanda contra el comú que impugnava la desestimació per silenci administratiu del recurs contra l’acord de la corporació.

tracking