política
Terceravia proposa que les bicis i patinets hagin de tenir una assegurança a tercers
La formació presenta 22 esmenes al Projecte de llei del codi de circulació amb les quals volen "fomentar la mobilitat responsable"
El grup parlamentari Terceravia + Unió Laurediana + Independents ha presentat 22 esmenes al Projecte de llei del codi de circulació.L’objectiu d'aquestes és "fomentar la mobilitat responsable i millorar la seguretat a les carreteres del país".
Entre les esmenes destaquen la introducció de l'obligatorietat de disposar d’una assegurança de responsabilitat civil amb cobertures a tercers per totes les persones que condueixin bicicletes, tricicles, monocicles, patinets o vehicles de mobilitat personal" perquè tinguin cobertures a tercers que cobreixin els possibles danys per accident que puguin infringir a altres materials o persones.En aquest sentit, el conseller general Oliver Alis ha apuntat que "tot vehicle que circuli per la via pública és susceptible de causar danys tant a materials com a persones, per tant, cal garantir que si això passa, un servei d’assegurances degudament contractat es pugui fer càrrec dels desperfectes ocasionat".
D’altra banda, el grup parlamentari introdueix al Projecte de llei sanciona "de manera exemplar" l'omissió de socors, així com la seva obstaculització o no avisar els agents de l’autoritat i els serveis d’urgència quan sigui necessari. A més, volen sancionar de manera contundent “circular amb un vehicle la càrrega del qual hagi caigut a la via per la seva mala posició i creï un perill greu per la resta dels usuaris de la via”.Pel que fa a la il·luminació, el conseller general Oliver Alis ha explicat que el grup proposa que circular amb l’enllumenat d’encreuament o les llums de posició sigui obligatòria per a tots els automòbils “sigui quina sigui la seva classe, que circulin a qualsevol hora del dia”.
Finalment, el grup parlamentari proposa introduir una franja de sancions lleus a la taula d’infraccions i sancions per excés de velocitat, que tingui compte els primers 10 quilòmetres per hora superats des del límit permès i que aquesta infracció sigui sancionada amb el mateix import econòmic que l’actual, és a dir, amb 24 euros. Alis ha indicat que “la nostra opinió és que aquesta franja primera de 10 per hora ha de ser una franja amb “certa tolerància”, tot i que també sancionada. És raonable pensar que qui sobrepassa aquest primer llindar de prohibició, sovint ho fa per error o per evitar fer una maniobra encara més perillosa que la pròpia superació d’aquest límit de velocitat. D’altra banda, creiem que la resta d’excessos als límits de velocitat s’han de sancionar amb més duresa, per tal que aquest enduriment provoqui una dissuasió efectiva de no complir la normativa”.
Totes les esmenes presentades es tractaran a les següents reunions de la Comissió Legislativa de Política Territorial, de la qual el conseller general Oliver Alis n’és el president.