Iniciatives

Air Nostrum vol fer vols regulars a Madrid i París l'hivern vinent

La companyia presenta una proposta més atractiva amb vols regulars a Madrid i París

Air Nostrum vol fer vols regulars a Madrid i París l'hivern vinentSFG

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La companyia que opera els vols regionals espanyols d’Iberia, Air Nostrum, va reiterar ahir el seu interès per iniciar els vols des de la Seu a partir de la propera temporada d’hivern, i com a mostra van exposar al ministre de Presidència i Economia, Jordi Gallardo, que estan confiats a fer els trajectes a Madrid i París amb menys aportació de diner públic, ja que estan convençuts que la resposta serà bona.

El director comercial de la companyia espanyola, Juan Cor­ral, i el director de màrqueting i relacions institucionals d’Air Nostrum, Antonio del Nó, van posar sobre la taula una proposta millorada de la que van oferir el juny de l’any passat.

Segons va explicar Gallardo, el Govern està molt interessat perquè es redueix la seva ajuda pública i perquè des de l’aeroport Andorra-Pirineus es podran fer totes les connexions que té Iberia amb Europa, Amèrica del sud i el mercat nacional espanyol, un sistema molt més favorable que una gestió d’una operadora diferent.

Els directius de la companyia van explicar que han fet de nou els càlculs i que creuen en el projecte fins i tot amb menys involucració econòmica per part del Govern. La idea inicial és oferir vols a Madrid i París a partir de la propera temporada d’esquí.

Per evitar les reticència de la Unió Europea que els governs participin en empreses aeronàutiques, hi ha tres opcions possibles que encaixen amb la proposta d’Air Nostrum per impedir que els tràmits s’allarguin massa.

La darrera i més innovadora és una aportació directa que Europa permet ara a causa del context de la pandèmia –el govern de Portugal ha entrat de nou a TAP– i que simplificaria l’inici dels vols mentre es fa la transició a un model definitiu que sigui homologable per Europa a llarg termini. Una altra de les opcions es basa en aportacions de diner públic a través de la contractació de publicitat, suplint d’aquesta manera el possible dèficit que generi l’activitat d’Air Nostrum, i la tercera opció, on s’haurà d’arribar definitivament, és la concessió pública, que obliga a fer un concurs i, d’aquesta manera, l’empresa acaba oferint el que s’anomena obligacions de servei públic (OSP). Aquesta és la fórmula que la UE prefereix, encara que és més lenta i s’ha de justificar la injecció de diner públic almenys fins que els números permetin equilibrar els comptes de la companyia.

TREBALL AMB L’EFA

Gallardo és va mostrar il·lusionat amb aquesta possibilitat, que està treballant conjuntament amb l’Empresa Familiar Andorrana (EFA), i que permetria fer molts trajectes aeris des de la Seu d’Urgell amb escales a les capitals espanyola i francesa.

Encara no s’han concretat els costos definitius per a l’Estat, i pel que fa al nombre de vols regulars hi ha dues alternatives: un de diari o bé anada i tornada els divendres i els diumenges. Òbviament els costos varien molt i també la implicació de l’executiu en els vols regulars.

Van ser els mateixos directius d’Air Nostrum qui van demanar venir des de València per fer la reunió amb el ministre i exposar-li la proposta del juny passat actualitzada i més atractiva.

DOS MODELS D'AVIONS PER A LA SEU

Air Nostrum projecta volar amb dos models d’avions: un ATR-42 i un ATR-72. La diferència està en la capacitat (42 i 72 passatgers) tot i que fins que no es facin les millores a l’equipament de Montferrer l’ATR-72 no podria volar amb tota la càrrega. L’avantatge d’Air Nostrum és que es podran comercialitzar els bitllets de vols dins de la xarxa d’Iberia i no cal fer canvi de compa­nyia per volar a un gran nombre de destins, per la qual cosa no caldria estar pendents de l’equipatge. Amb més de 75.000 vols i 5,2 milions de passatgers anuals, Air Nostrum és la companyia líder de l’aviació regional a Espanya i una de les majors aerolínies europees de la seva classe. Opera sota la marca Iberia Regional Air Nostrum i factura més de 500 milions d’euros l’any.

tracking