SALUT

Finalitza la campanya Fes-t'ho Mirar per la prevenció i la detecció del càncer de còlon

L'objectiu ha estat incitar a fer-se proves per detectar possibles càncers de còlon, alhora que convidar a la població seguir un menú preventiu

Vallbanc i Assandca llencen la campanya contra el càncer 'Fes-t'ho mirar'Assandca

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La primera campanya Fes-t'ho Mirar, fruit de la col·laboració entre l'Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) i Vall Banc, centrada en la prevenció i la detecció precoç del càncer de còlon, ha finalitzat avui després de set dies d'acció. Segons informen les dues entitats en un comunicat, el projectees va iniciar el 31 de març en motiu del Dia Mundial Contra el Càncer de Còlon, i s'ha desenvolupant durant la Setmana Santa, moment de l'any lligat a certes restriccions alimentàries (prohibició de menjar carn el Divendres Sant segons el cristianisme) i també a consums festius (la mona del Dilluns de Pasqua). Durant aquests diess'ha emès un espot dirigit a animar la població a fer-se una colonoscòpia en cas de símptomes compatibles amb aquesta malaltia i les xarxes socials de les dues entitats han compartit missatges en el mateix sentit. A més de convidar a la població a seguir el menú que la dietista i nutricionista Marta Pons ha elaborat expressament per prevenir aquest tipus de càncer. L'orientació d'aquesta campanya ha comptat amb l'aval del doctor Santi Albiol, coordinador d'oncologia del SAAS.

Finalitzada aquesta primera acció, les entitats informen que ja estan treballant en la segona, que s'iniciarà l'11 de juny, Dia Mundial del Càncer de Pròstata, i que plantejarà un nou repte relacionat amb aquesta malaltia. La campanya anual es completarà amb dues accions més, una coincidint amb el dia del Càncer de Mama (19 d'octubre) i una altra amb el dia del Càncer de Pulmó (17 de novembre).

tracking