tecnologia
Govern crea una Oficina de Processos per donar impuls a la digitalització
L’objectiu és fomentar la implantació d’un nou model de regència a l’administració general
El Govern crea l’Oficina de Processos per donar impuls a la transformació digital amb l’objectiu de fomentar la implantació d’un nou model de regència a l’administració general. El decret que regula l’estructura organitzativa, el funcionament, les missions i les competències de l’ens van ser publicades ahir en l’edició del Butlletí Oficial del Principat. Així doncs, l’Oficina dependrà del ministeri de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, responsable dels sistemes d’informació de l’executiu, i tindrà una vocació transversal.
La implantació d’aquest nou sistema de funcionament, que també ha de procurar avançar en els sistemes d’interoperabilitat i interconnexió de l’administració pública i altres organismes i empreses privades. L’estructura de l’ens estarà formada per un responsable i tres tècnics, que integraran l’equip permanent, amb competències en els àmbits de gestió de processos, tecnologia, gestió de tràmits i de recursos humans, ciència política, dret, organització i comunicació. S’hi sumaran els treballadors públics assignats de manera temporal a projectes de simplificació i de processos de qualsevol departament de l’administració.
D’aquesta manera, l’Oficina posa a l’abast de l’administració pública un marc per implantar, gestionar i millorar els seus processos de forma coordinada, transversal i homogènia, i aglutinar sinergies interministerials per establir procediments comuns a diferents processos, per homogeneïtzar les plataformes tecnològiques i per racionalitzar els recursos humans i materials. A més, haurà de coordinar la implementació de noves eines tecnològiques de gestió i planificació, gestió documental, la signatura o l’expedient electrònic. I assenyalen que la gestió per processos suposa un canvi cap a un model de gestió menys burocràtic, més transversal i orientat a satisfer les necessitats.
Des de l’executiu també exposen que la situació de crisi sanitària provocada pel coronavirus ha posat de manifest i ha accelerat la necessitat de desenvolupar la utilització d’eines telemàtiques en la relació de l’administració amb els administrats, així com la necessitat de simplificar, digitalitzar i automatitzar els processos interns i els tràmits amb els ciutadans i les empreses.
MÉS
L’Oficina de Processos dependrà del ministeri de Funció Pública.
Estarà integrada per un responsable, tres tècnics, i s’hi sumaran treballadors públics assignats de manera temporal.
L’ens posa a l’abast un marc per establir procediments comuns.