Grandvalira tanca la temporada amb una caiguda del 91% de la facturació
Camp afirma que els dominis esquiables han perdut 40 milions d’euros aquest hivern
Grandvalira ha tancat la temporada d’esquí 2020-2021 amb una caiguda de més del 91% de la facturació. Ho van informar ahir des del domini esquiable a través d’un comunicat, en el qual també van destacar que s’han venut un total de 203.915 dies d’esquí en 93 jornades d’obertura, un 88% menys que l’hivern anterior. Pel que fa a l’activitat a Ordino Arcalís, la xifra de dies d’esquí venuts ha estat de 42.550, un 78% menys que en temporades anteriors. En aquest sentit, van destacar que el 20 de febrer va ser el dia amb més ocupació, amb un total de 6.258 esquiadors.
Tanmateix, des de Grandvalira van manifestar que més enllà de “l’impacte devastador, la notícia positiva de la temporada és que l’esforç de les estacions ha permès a les famílies residents a Andorra la pràctica de l’esquí com a vàlvula d’escapament davant les restriccions per desplaçar-se i sortir del país”. I van lamentar que la notícia sobre la lliure circulació entre Espanya i Andorra anunciada el passat 31 de març va arribar tard per a les estacions, ja que els possibles clients ja tenien les reserves realitzades en altres destinacions.
Per cloure, van posar en relleu l’esforç que han fet per obrir de manera parcial i progressiva les instal·lacions fins a arribar als 165 quilòmetres de pistes (135 km a Grandvalira i 30 km a Ordino Arcalís). I van apuntar que el domini esquiable ja té la mirada posada en l’estiu i, sobretot, en l’hivern vinent, els quals esperen que siguin més positius.
40 milions de pèrdues
El president de Ski Andorra, Francesc Camp, va indicar que “les restriccions de mobilitat imposades pels territoris veïns i la pandèmia han deixat unes xifres desastroses al sector de la neu”, de les quals “serà difícil tornar a recuperar els volums de facturació”. Així doncs, va exposar que el total de pèrdues ascendeix fins als 40 milions d’euros, la mateixa xifra que la patronal va presentar al Govern fa uns mesos. “Hem de tenir en compte que aquesta caiguda prové de les pèrdues d’explotació dels camps de neu i de les amortitzacions que es fan de les inversions realitzades durant els darrers anys”, va dir.
A més a més, va assenyalar que des de Ski Andorra, juntament amb totes les estacions, estan treballant en la realització d’un pla d’inversions de cara a la temporada vinent “per centrar-les en el que és estrictament necessari per poder minvar durant la pròxima temporada la davallada de la facturació que hem viscut aquest hivern”.
POSICIONAR L'OFERTA A L'ESTRANGER
Camp va asseverar que davant la situació que han viscut els camps de neu aquesta temporada a causa de la pandèmia i les restriccions de mobilitat dels països veïns, totes les estacions del país han de posicionar-se cap a l’exterior de forma conjunta. “Hem de treballar per anar tots a l’una i vendre el producte a l’estranger, fer-nos més forts davant la competència d’altres dominis esquiables en les proximitats”, va dir. I va puntualitzar que és necessari fer una reflexió sobre el model de promoció del producte andorrà i fer-lo evolucionar per donar-li més força.