L'Uclic registra 1.436 trajectes en el seu primer mes de funcionament
Des de la seva posada en marxa el passat 1 de març, 201 clients han fet ús del nou servei de bus a demanda de Canillo
El nou servei de bus a demanda de Canillo, l’Uclic,ha
registrat un total de 1.436 trajectes en el seu primer mes de funcionament. Segons informa el comú en un comunicat, des de la seva posada en marxa el passat 1 de març, 201 clients han fet ús com a mínim un cop
del transport que connecta els pobles de la parròquia. A més, s'ha calculat que de mitjana, un usuari ha optat 7,14 vegades per utilitzar aquesta opció de mobilitat.
El comú indica que el canal més utilitzat per a fer la reserva ha estat l’app amb un 92,62%, seguit de la pàgina web amb prop d’un 4,18%, després de les trucades telefòniques a la centraleta amb un 3,2%. La mitjana de reserves per client és de 6,7 vegades i l’app l’Uclic ja compta amb 522 descàrregues. Per altra banda, s'ha visualitzat que els punts de parada més freqüentats són els pobles de Canillo, El Tarter i Soldeu. I que els horaris més sol·licitats són els que van de 7:30 a 8:30h, a mig matí i a les 16h i a les 19h.
L’Uclic es va idear tenint en compte les necessitats geogràfiques de la parròquia que compta amb nuclis urbans allunyats entre si així com també ho
estan de la carretera general. Sent, a més, una opció de mobilitat eficient i sostenible ja que els busos no estan permanentment en circulació, si no que es desplacen només quan hi ha una reserva prèvia feta.
Actualment funciona amb un bus que opera de dilluns a diumenge de les 7h a les 21h. De moment, el desplaçament amb aquest bus és gratuït durant la prova pilot.