Trànsit

Escaldes s'oposa a canviar les tarifes dels pàrquings

Gili considera que no és el moment i Bonell defensa que suposaria un abaratiment

Escaldes s'oposa a canviar les tarifes dels pàrquingsFernando Galindo

Creat:

Actualitzat:

La cònsol d’Escaldes, Rosa Gili, no és partidària de tirar endavant la proposta de la taula de Mobilitat per modificar l’actual sistema de tarifes als aparcaments públics, invertint la tendència actual i que la primera mitja hora deixi de ser gratuïta i la reducció del preu s’apliqui a partir de la primera hora.

L’acord entre els comuns d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany és imprescindible per tirar endavant la iniciativa, com va reconèixer ahir el director de Mobilitat, Jaume Bonell, que va explicar que l’objectiu no és castigar els conductors, “sinó abaratir el preu final, evitar la rotació que hi ha ara entre aparcaments i apostar per una mobilitat sostenible”.

Una visió que no és compartida per Gili: “És evident que vivim un moment complicat i una mesura com apujar els preus dels pàrquings fa perdre poder adquisitiu als ciutadans, mentre que els sous no s’apugen i les despeses, sí.” Bonell, en canvi, va insistir que no s’ha de parlar d’“encarir” les tarifes, ja que amb el mateix temps d’estacionament l’usuari acabaria estalviant diners.

La cònsol escaldenca va afegir altres motius, com que “no estem preparats per trobar alternatives de transport assequibles”, i que s’ha de resoldre “la mobilitat urbana amb bicicleta i patinet”.

CARRIL BICI

Aquest tema no va ser debatut ahir a la taula de Mobilitat amb els comuns. Bonell va plantejar el projecte de crear un carril bici urbà entre Santa Coloma i la part alta d’Escaldes, sense passar per cap carretera general, amb una velocitat màxima de 30 per hora. Les competències pertanyen als comuns, que tenen la darrera paraula en una iniciativa que Mobilitat entén que tindria una bona acceptació, especialment perquè transcorreria per l’interior de les poblacions eludint les zones de major densitat de vehicles.

Per la seva banda, algunes corporacions van mostrar la seva preocupació per la velocitat excessiva dels cotxes en alguns trams urbans, com a la CG-6 a Aixovall (a l’altura del centre de formació professional), a l’avinguda Francesc Cairat, on tot i haver-hi radars pedagògics per reduir la velocitat els vehicles segueixen circulant massa de pressa, o a l’entrada a Arinsal en el cas de la Massana.

Bonell va remarcar que s’estudiaran les problemàtiques i la possibilitat d’instal·lar algun radar pedagògic a Arinsal –adverteixen de l’excés de velocitat– i obstacles per fer reduir la marxa, sense descartar algun radar convencional. En aquest sentit, s’ha d’afegir que s’ha reubicat el radar de davant de FEDA.

Un altre dels punts que va ser debatut amb els cònsols és treballar en una normativa per regunar l’activitat dels vehicles que reparteixen mercaderies, ja que sovint fan servir zones blaves i llocs no autoritzats en lloc de les zones de càrrega i descàrrega. Bonell va subratllar que caldrà la implicació dels sets comuns.

tracking