tecnologia
El 83% d'empreses suspenen en transformació digital
Un 83% de les empreses del país suspenen amb referència a la transformació digital. O el que és el mateix, vuit de cada deu empreses no han realitzat aquest procés segons un estudi de Madures Digital fet per la consultora Iniced amb la col·laboració de MoraBanc i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra. Segons va informar l’entitat financera en un comunicat emès ahir, l’objectiu és mesurar el grau de maduresa digital de les empreses del país a final del 2020, així com l’evolució dels seus estadis al llarg del temps mitjançant 16 indicadors clau de la transformació digital. Les dades provenen d’una enquesta que han respost més d’un centenar d’empreses que compten amb deu treballadors o més.
A més a més, cal tenir en compte que l’informe va manifestar que majoritàriament les empreses continuen suspenent en transformació digital, ja que només van obtenir un total de 3,1 sobre 10, només millorant en tres dècimes respecte al primer estudi presentat sobre dades del 2018. L’informe va concloure que els indicadors no havien evolucionat gaire en aquests anys tot i la necessitat de digitalització, especialment important arran de l’arribada de la pandèmia de la Covid-19 el març de l’any passat. La nota més elevada obtinguda pels enquestats continua estant en l’àmbit de la visió, organització i lideratge, que registra un 3,3, però les valoracions amb relació a l’experiència de client, les competències digitals dels treballadors i l’impuls del negoci digital continuen per sota del 3.
En aquest context, el 35% de les empreses preveuen llançar plans de transformació digital en els propers mesos tot i que un 53% encara no s’ha plantejat la definició d’un full de ruta digital.