COMUNICACIÓ
El Diari d'Andorra celebra el trentè aniversari amb un redisseny general
Aposta per noves tipografies, més color a les pàgines i major diversitat de peces
Premsa Andorrana, SA, ha aprofitat el trentè aniversari del Diari d’Andorra per presentar-se davant el lector amb un redisseny de l’edició en paper. Les línies mestres de la maquetació del rotatiu com són la jerarquització de continguts clara, la llegibilitat i l’aposta per nivells de lectura diferenciats s’han mantingut, però s’han introduït canvis en les tipografies emprades, en la posada en pàgina de les notícies, més ús del color en les informacions, una major diversitat de peces amb continguts adaptats i l’aposta per la infografia.
El canvi més sensible que podrà apreciar el lector és a la capçalera. S’hi conserven el blau, però atenuat, el groc i el blanc històrics de la imatge de marca, però es redefineixen el cos i la tipografia emprats alhora que s’introdueix com a motiu gràfic l’efemèride dels 30 anys. El projecte, que s’ha treballant els darrers mesos, busca una actualització del disseny però que sigui recognoscible pel lector que ha mantingut la confiança en el Diari. La capçalera, que conserva la lletra blanca sobre fons blau i matisa l’apòstrof, amplia les possibilitats gràfiques en els suports digitals.
Diversos canals
Tot i l’aposta que des de Premsa Andorrana s’ha fet en els darrers anys pel suport digital, liderant les webs andorranes amb www.diariandorra.ad, o més recentment amb els continguts audiovisuals a través de Diari TV, l’edició en paper continua sent un dels eixos de la política editorial de l’empresa. Aquest format aprofundeix en les notícies i permet a l’usuari una lectura més pausada i de matís respecte al ritme frenètic d’internet i les xarxes socials.
Aquest és el tercer redisseny del Diari, que va ser objecte de canvis el 1994 amb la incorporació del color a la portada i posteriorment en pàgines interiors, i un redisseny i replantejament de continguts el 2008, aposta que ara es renova.