COMERÇ
Les vendes a grans superfícies creixen un 11,5% respecte de fa un any
Els productes alimentaris han patit una decaiguda del 8,4% de les vendes i la resta de productes han guanyat un 49,9%
Les grans superfícies, englobant tots els seus productes, van vendre un 11,5% a preus corrents més al març en comparació amb el mateix mes de l’any 2020, tal com es reflecteix a les dades publicades avui pel departament d’Estadística.No obstant això, cal precisar que tots els productes no han tingut els mateixos comportaments, és el cas dels productes alimentaris que han patit una decaiguda de les ventes del-8,4%, en canvi, la resta dea de productes (no alimentaris) és situen a l'altre costat de la balança i guanyen un 49,9% de les vendes comparació amb el mateix període de l’any anterior. Aquest augment general de les vendes es situa per sobre de la xifra de França que ha registrat una valoració positiva de 5,9%.Per contra, a Espanya en el mateix període analitzat es va produir un creixement de les vendes de manera global, enfilant-se el percentatge d’augment al 43,2% de les vendes.
Pel quea l’índex de vendes a preus constants (descomptant l’efecte dels preus), augmenta el +10,9% al març del 2021 en comparació amb el període homòleg de l’any anterior, les vendes de productes alimentaris disminueixen el -9,8% i les vendes de la resta de productes creixen el +49,8%.
En relació amb l’ocupació el departament d’Estadística va traslladar que hi ha hagut un lleuger increment en les dones empleades a les grans superfícies, i que ja suposen EL 64% del total, després de la variació positiva de 0,1 punts que han experimentat. Per contra, els homes empleats en grans magatzems van tenir una davallada de prop del 0,2%, així que respecte al total de treballadors suposa el 36%. Finalment, i pel que fa als horaris, fins al 93,4% del personal que hi està empleat té contracte a jornada sencera, mentre que les contractacions de caràcter parcial només són el 6,6% del total.