La Unió Hotelera (UHA) reclama canvis al servei de bufet després de fer una valoració del funcionament dels que s’estan oferint des dels hotels associats. La formació explica que tot i seguir les directrius establertes pel ministeri de Salut, l’experiència viscuda durant l’estiu passat i al llarg d’aquest d’any els permet afirmar que les mesures no s’adapten a la seva realitat i els resulten contraproduents.
Consideren que tot i que aquesta mena de bufet ha aconseguit evitar el contacte del menjar i la vaixella amb el client, els genera grans aglomeracions a les cues d’espera a l’entrada del restaurant i a les zones d’espera del servei. L’entitat exposa que tot i haver intentat marcar distanciament, allargar els horaris, que acaben tenint un límit pel sentit lògic de la franja en la qual s’esmorza, o reforçar el personal, no ha estat viable ni s’ha resolt el problema.
En aquest context, la UHA va emetre un comunicat en el qual sol·licita un canvi en la metodologia dels bufets i aposta per un servei semiassistit, que ja va plantejar fa uns mesos, on diu que “s’aconsegueix l’equilibri entre la seguretat sanitària i el servei àgil i de qualitat”. Des de l’entitat també posen en relleu que tot i que Andorra i Espanya tenen els mateixos protocols en aquesta qüestió, al país veí del sud els establiments no els compleixen i assenyalen que la voluntat dels hotels del país és mantenir la bona sintonia amb el Govern i poder arribar a una solució a través de les sinergies entre l’executiu i el sector.
El ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, va respondre a la demanda durant la roda de premsa d’actualització sanitària assegurant que cada setmana es revisen els protocols i els dels bufets s’estan analitzant. També va destacar que “es va haver de restringir aquest servei perquè era un lloc amb moltes interaccions i on hi ha molts instruments que poden transmetre el virus”.