Infraestructures aèries
L'heliport s'unirà amb la capital via Carroi
La majoria dona per fet que el futur giny d’Andorra la Vella enllaçarà amb la infraestructura
Quan el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va anunciar dilluns la Caubella com a seu de l’heliport nacional va destacar la connectivitat com una de les raons de pes que van decantar l’elecció de la ubicació. Als ja palpables accessos per la CG-4 i pel telefèric que surt des de la Massana, ahir els grups parlamentaris de la majoria van justificar la decisió argumentant que l’emplaçament de la infraestructura tindrà una tercera via d’entrada que permetrà connectar l’heliport amb la capital: el giny de Carroi que projecta la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol.
“És una bona ubicació perquè està ben comunicada per carretera, però a més hi ha el telefèric de la Massana que el connecta i el futur telefèric d’Andorra la Vella que també el connectarà. Amb aquestes tres vies d’accés, si mai hi ha un problema per carretera, es podrà agafar el telefèric i això facilitarà la mobilitat de les persones”, va dir el president del grup parlamentari de DA, Carles Enseñat, corroborant que “està just al costat i la idea és que pugui ser així”.
El president del grup parlamentari de L’A, Ferran Costa, es va expressar en la mateixa línia i va reforçar el missatge tenint en compte “la determinació” del comú d’Andorra la Vella per impulsar el giny. “A ningú no se li escapa que amb una visió a mitjà i llarg termini aquesta comunicació sostenible i segregada de les carreteres també podria ser una molt bona oportunitat per posar més en valor l’emplaçament de l’heliport”, va subratllar.
Al seu torn, el president del grup parlamentari de Ciutadans Compromesos va mostrar-se més caute respecte a aquesta possibilitat. “Per més endavant quedaran valoracions de si això servirà per enllaçar o no Carroi perquè avui no és una realitat”, va comentar Naudi. De totes maneres, el dirigent de CC sí que va posar en valor que els veïns massanencs que en els darrers 25 anys han viscut amb un heliport al costat de casa podran sentir-se alleugerits.
En paral·lel, el cap de Govern, Xavier Espot, va defensar que la construcció de l’heliport no suposarà un greuge per a la natura i va lamentar les crítiques al projecte. “No es tirarà endavant res que pugui posar en perill les normes mediambientals bàsiques. Si ens omplim la boca parlant de diversificació econòmica i d’atreure més turistes d’alt valor però davant qualsevol palanca per fer-ho possible hi acabem trobant pegues, ens quedem amb l’statu quo i això vol dir empobrir-se dia a dia i acabar morint”, va cloure.
FONT CATALOGA DE "SOLEMNE BESTIESA" LA SEU DE LA CAUBELLA
El conseller del PS Jordi Font va distanciar-se del discurs de la majoria i va catalogar l’elecció de la Caubella com a seu de l’heliport de “solemne bestiesa”. “Personalment estic molt decebut de barrejar una cosa amb una altra. El planell de la Caubella és el pla de l’estació principal i voler posar un heliport allà em sembla totalment fora de sentit. I quan sento l’argumentari encara em preocupa més”, va exposar Font, que va assenyalar que els problemes de trànsit s’agreujaran per circular per l’interior de la Massana. Des de terceravia, Josep Pintat es va mostrar prudent a l’hora de fer una valoració a l’espera de rebre més informació del projecte.