rEPORTATGE

Pitchs empresarials de 150 segons

Més de 130 persones entre empresaris, inversors i emprenedors es van reunir divendres passat a la primera edició de l’Andorra Business Market.

Speed dating empresarialgovern

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Dos minuts i mig. Aquest és l’espai del qual disposava cada emprenedor per a fer el seu pitch empresrial. 150 segons de diàleg a sobre l’escenari que, ben aprofitats, podien acabar derivant en un futur pacte o contracte empresarial. “Existia una mancança per connectar emprenedors i start-ups que estaven buscant finançament amb inversors” explicava Judit Hidalgo, directora d’Andorra Business . Aquest, doncs, va ser el punt de partida que Hidalgo va decidir explotar per a crear la primera edició d’aquest esdeventiment que es va celebrar divendres passat. Així doncs, el Park Hotel es va convertir durant tot el dia en el centre neuràlgic de l’emprenedoria i el desenvolupament empresarial al Principat, unint més de 130 persones entre empresaris, inversors i emprenedors. “Al final hi ha 28 pitchs empresarials. I tenim de tot. Des d’empreses que estan consolidades a Andorra i que igualment estan buscant finançament fins a start-ups o emprenedors que estan començant i també han vingut” detallava, Hidalgo. “A més, també hem programat 140 reunions de 10 minuts entre empreses i inversors. Un primer contacte que els ha de permetre coneixe’s i veure si val la pena seguir en contacte i seguir explorant”, detallava.

Roberto Expósito, un dels participants de la jornada, havia vingut a presentar el seu projecte sobre e-s`ports. “La recepció que ha tingut ha estat molt bona perquè no només enfoquem els e-sports cap al món dels equips, sinó també cap a la formació”, explicava mentre afegia que el seu objectiu és el de crear centres d’experiència al país. “El fet d’assitir a aquest fòrum d’inversió ens permetrà poder captar aquest capital per a poder fer aquest espai al Principat”, concretava. Per altra banda, Albert Piñol, CEO d’ATHLExercise també explicava la seva experiència. “Tot i ser la primera edició, aquest fòrum d’inversió pot ser una oportunitat molt potent. Hi ha inversors de gran nivell reconeguts internacionalment” puntualitzava. En aquest cas, la seva és una jove start-up enfocada al sector del fitness i de l’esport que, amb un format de plataforma de prescripció d’exercici, permet millorar la capacitat funcional de les persones. “Hi ha molta varietat. Sectors tecnològics, sectors de la salut, també sectors dels i-sport, del comerç...» assegurava, Hidalgo. Des de l’altra perspectiva, Virginia Sánchez de Zubilabs, una de les inversores de la xarxa ‘Red Business Market’ presents a l’esdeveniment, comentava que, en el seu cas, es troben en busca de start-ups relacionades amb l’impacte social i mediambiental. “N’he vist tres que em podrien interesssar. Tenim un fons de 40 milions on invertim tiquets de 200.000 euros fins a 2 milions. Crec que n’hi ha diverses que hi podrien encaixar”, afirmava.

tracking