L'altre Tour
Més enllà dels corredors i equips, la ronda francesa mou gairebé 5.000 persones entre organització, patrocinadors o mitjans d’arreu del món.
Més enllà dels 184 corredors (més les estructures dels equips), el Tour de França mou gairebé 5.000 persones durant 23 dies pel país veí en diferents posicions per fer que tot surti bé i que l’espectacle televisiu i en directe sigui concorde a la cursa més important del panorama ciclista a nivell mundial.
Fora dels corredors, cadascun dels sectors té el seu Tour particular, i dissabte a la nit l’aparcament del parc central era el primer epicentre de la cursa i passava a acollir camions, furgonetes i cotxes que anaven arribant de manera esglaonada des de Quillan, on havia finalitzat la cursa durant la jornada anterior. Els primers a arribar eren els camions de l’organització, que preparaven la zona de l’arribada, o també les unitats mòbils de les televisions, tant de la realització del senyal internacional (que va emetre diverses imatges espectaculars del país durant el recorregut i la jornada d’ahir) que produeix France Télévisions amb diversos campions, com d’altres cadenes que preparaven els seus platós improvisats a l’aparcament de la capital.
La caravana publicitària també mou força gent, i és que 150 vehicles amb unes 500 persones obren la ruta durant cadascuna de les 21 jornades de competició. Els patrocinadors de la prova transiten en un comboi d’uns deu quilòmetres de llargària que fa més amena l’arribada dels ciclistes. La caravana, excepte alguns casos en ports de muntanya en accessos complicats, completa el mateix recorregut que els corredors per animar l’afició amb música o l’entrega de marxandatge.
Per últim, l’altre gran col·lectiu que visita el Tour de França és el dels mitjans de comunicació. A causa de la pandèmia, però, el nombre de periodistes s’ha vist reduït per poder complir amb les mesures de seguretat de l’organització i les autoritats sanitàries, i el nombre de més de 2.000 periodistes que habitualment acompanyava la Grande Boucle en anys anterior s’ha hagut de veure reduït. Més enllà de l’arribada, l’epicentre d’aquest col·lectiu era la sala de premsa situada ahir al Centre de Congressos de la capital, des d’on surt bona part de la informació sobre el Tour de França que apareix arreu del món. I és que més enllà de les televisions que emeten la cursa en directe o en diferit a 190 països arreu del món, el seguiment de la prova als altres tipus de mitjans ja siguin digitals o de premsa també contribueix a associar la imatge del país al ciclisme i fer que es pugui atreure gent de cara al futur.