la major dificultat és que el producte arribi a europa

La manca de materials provoca retards en el lliurament de vehicles

Sansa afirma que han de treballar amb més previsió per l’extensió dels terminis

La manca de materials provoca retards en el lliurament de vehiclesFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els concessionaris tenen dificultats per lliurar vehicles per la manca de materials. Ho va afirmar al Diari el president de l’Associació d’Importadors de Vehicles, Carles Sansa, qui va manifestar que actualment es veuen obligats a treballar amb més previsió per l’extensió dels terminis d’entrega dels automòbils. “Ara ens comença a tocar de ple la problemàtica, no podem dir que no hi hagi producte, però l’arribada de certs elements necessaris per fabricar un vehicle ha duplicat el període d’entrega, passant dels quatre mesos als vuit”, va assenyalar. L’empresari va apuntar que la dificultat més gran amb la qual es troben és que els components de fabricació arribin a Europa, ja que, segons va explicar, amb la irrupció de la pandèmia i l’afectació que ha tingut en alguns serveis, algunes fàbriques han patit retards de producció. I, sobretot, va posar en relleu, l’increment dels preus del transport, tot exposant que el cost dels contenidors de transport per mar “està pels núvols”. “L’import s’ha encarit una barbaritat, passant, en alguns casos, de 1.200 dòlars a 12.000, unes xifres que no s’havien vist mai”, va indicar.

En aquest sentit, Sansa va comentar que finalment qui rep les afectacions de l’augment dels preus i la falta de material és “el consumidor, a qui li augmenten els costos indirectes de la compra d’un vehicle”. “El nostre fabricant el que fa és imposar un sobrecost al concessionari en concepte de transport i a partir d’aquí és l’establiment qui decideix si el repercuteix en el preu o no”, va asseverar, tot indicant que la pràctica habitual dels empresaris és assumir la quota per evitar disminuir la venda de vehicles, la qual es va veure fortament afectada l’any passat.

Per cloure, el president de l’AIVA va considerar que si la tendència segueix en la mateixa línia i no es troba una solució a curt termini, “cada dia serà més complicat que els usuaris es comprin un cotxe”.

tracking