dades del primer semestre
El volum de negoci d'Andbank Espanya augmenta un 21%
L’entitat també registra un increment de clients i nous banquers a partir de la incorporació del banc Degroof Petercam Spain
Andbank Espanya va incorporar el banc Degroof Petercam Spain el febrer de l’any passat. L’operació ha donat els seus fruits, ja que en pocs mesos, concretament en el primer semestre de l’any, l’entitat financera ha registrat un increment d’un 21% en el volum de negoci. Andbank, doncs, ha arribat als 15.800 milions d’euros. L’entitat va destacar ahir en un comunicat que ha sumat 2.735 milions al seu negoci per aquesta incorporació i ha registrat un augment del nombre de clients, de nous banquers i agents i la rendibilitat de les carteres gestionades d’un 4% de mitjana. El CEO del Grup Andbank va remarcar que “la nostra proposta de valor, que posa el client al centre, ens està permetent atreure el millor talent i accelerar el nostre creixement”. De fet, el grup bancari és una de les entitats de banca privada amb major creixement en els últims anys i recorda que ha adquirit el negoci de tres entitats –Merchbanc, Degroof Petercam Spain i Esfera– durant els últims quatre anys. L’èxit del seu model és un fet, ja que li ha permès situar-se en la 8a posició del rànquing Funds People de banca privada 2020. A més, detalla que al país veí compta amb una xarxa de 138 banquers, 26 centres de banca privada i 112 agents financers.
Inversions alternatives
L’entitat aposta per plantejar als seus clients la inversió en projectes d’economia real que permeten diversificar les carteres i obtenir rendibilitats de manera descorrelacionada amb els mercats. Andbank compta actualment amb més de 1.000 milions d’euros de clients compromesos amb aquest tipus de productes, entre els quals es troben fons que inverteixen en negocis patrimonialistes com energies renovables o en altres oportunitats de mercat –fons de venture capital, private equity o operacions de mercat en què l’entitat veu valor (ampliacions de capital, sortides a MAB, etcètera)–. En aquest semestre destaca la participació de l’entitat en la sortida a MAB de Parlem o Mio Group, o la posada a disposició dels clients de productes exclusius com Cheyne, Inveready convertibles Finance, Think Bigger o Everwood.