Mobilitat
Els radars pedagògics es complementaran amb els portàtils
La mesura vol complementar l’ús dels senyals pedagògics
Sembla que una cara somrient o una mà en senyal d’aprovació no són suficients per prémer el fre. L’eficàcia dels radars pedagògics comença a qüestionar-se. Jaume Bonell, director de Mobilitat, va comentar ahir amb relació a unes declaracions de la cònsol menor de Sant Julià de Lòria, Mireia Codina, que davant la ineficàcia dels radars pedagògics entre alguns conductors la policia seguirà duent a terme controls a través dels radars portàtils. “Es va acordar així a la darrera Taula nacional de Mobilitat. Aquell que no vulgui ser educat haurà de ser sancionat”, va sentenciar. Els radars educatius, de fet, es van instal·lar amb l’objectiu de conscienciar la gent. “Es tracta de radars que fan pedagogia, no sancionen”, va aclarir. Així mateix, va afegir que ell realment no té constància que es tracti d’una actitud generalitzada. “Tenim una minoria que va de pressa però tampoc es podria aplicar a tothom”, va comentar Bonell.
Codina va fer ahir al matí unes declaracions durant un acte en què va puntualitzar l’evidència que molts conductors estan fent cas omís dels radars pedagògics que es troben en diferents trams de la capital laurediana. “La gent sap que no passa res i que l’únic que fan és alertar-te perquè estàs transgredint la norma”, va denunciar Codina. El Govern va instal·lar tres radars pedagògics: un al nou vial i dos a l’avinguda Francesc Cairat l’octubre de l’any passat després que el comú transmetés els neguits de la ciutadania per l’alta velocitat dels vehicles al pas per la parròquia. Els aparells funcionen amb un làser que detecta la velocitat a 250 metres i indiquen la velocitat en vermell quan se sobrepassen els 50 quilòmetres per hora.