sanitat

Retard en els pagaments electrònics de la CASS per una incidència

Una errada obliga els professionals sanitaris a tramitar manualment les prestacions

Retard en els pagaments electrònics de la CASS per una incidènciaFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una incidència en els sistemes electrònics de la Caixa Andorrana de Seguretat Social va dificultar al llarg del dia d’ahir el pagament amb fulls electrònics, situació que va obligar els professionals mèdics, farmacèutics i la resta de serveis sanitaris a fer el tràmit de manera manual i emprant el denominat full groc. L’entitat va informar, en assabentar-se de la incidència, que es tractava d’una afectació produïda en passar la targeta de les persones usuàries per alguns tipus de prestacions. Els problemes van quedar solucionats ahir a la tarda.

La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) va explicar al Diari que al matí s’havien rebut prop de 950 fulls electrònics de manera correcta fins a la irrupció de la incidència. Les mateixes fonts van explicar que en un dia normal d’agost el nombre de tramitacions s’atansa a 1.500 o 2.000, així que la CASS estimava que arran de l’errada prop d’un terç dels fulls no podrien passar. No obstant això, des de la parapública van valorar que l’existència dels fulls grocs habilita poder fer servir el sistema manual per tal de presentar la tramitació dels assegurats. Per això, els responsables de la CASS van afirmar “estar tranquils” davant de la incidència. Cal dir que l’ús dels fulls grocs i el procediment manual endarrerirà alguns dies el cobrament per part de les persones usuàries del reemborsament pel servei sanitari rebut, tot i que “serà un retard mínim”, segons van afirmar des de la Caixa Andorrana de Seguretat Social. Les causes del retard es deuen al fet que el full groc s’ha de portar físicament a la bústia de la Seguretat Social o d’alguna de les entitats prestadores que les recullen. A més a més, després, el personal de la CASS ha de fer el tràmit en el sistema i introduir les dades de manera manual per tal que la persona assegurada rebi els retorn corresponent dels diners pagats pel servei sanitari. Si la tramitació es fa amb el full electrònic, normalment els usuaris reben el reemborsament l’endemà de la tramitació.

Envers la incidència electrònica, l’equip de sistemes de l’entitat parapública treballava ahir, per una banda, per esbrinar quines prestacions no es poden tramitar electrònicament i, per l’altra, conèixer el perquè de l’error i així poder restablir la normalitat de les comunicacions entre els prestadors de serveis sanitaris convencionats i la CASS.

Precisament, des de la parapública van incidir ahir que els fulls grocs, que en l’actualitat s’utilitzen de manera molt minoritària, es mantenen en funcionament per a situacions com l’esdevinguda ahir “perquè pot fallar el servei de CASS i internet”. No obstant això, a dia d’avui la majoria de tramitacions diàries en el sistema de prestacions i reemborsaments es fa amb els fulls electrònics que tenen a disposició els professionals convencionats.

Conseqüències

Pagament amb retard

La presentació física del full groc i la introducció manual de les dades pot retardar el reemborsament de les prestacions sanitàries rebudes.

Uns 500 afectats

Les tramitacions d’un dia normal d’agost segons la CASS són 1.500 o 2.000. N’havien passat correctament unes 950 abans de la incidència, així que la resta veurà retardat el pagament.

Fulls grocs manuals

La CASS va argumentar que mantenen el sistema manual dels fulls grocs per prevenir situacions de fallida informàtica, com va succeir ahir.

tracking