comerç
L'interès del públic pel producte artesà i local marca l'èxit del mercat d'Ordino
El segon mercat artesanal que celebra aquest estiu Ordino va camí de repetir l’èxit del primer, celebrat el juliol, i un dels motius és el tipus de públic que aplega, tant local com turista. Així ho manifesten els paradistes, els quals destaquen sobretot el fet que Ordino atreu un públic que valora molt la producció artesanal i local.
En aquest sentit, la parada Sumi with Soul, que atén Susanna Miranda, va assegurar que Ordino “és un lloc amb una ubicació espectacular i, a banda, ve gent que valora molt aquest tipus de producte fet a mà”. Aquesta parada ofereix productes amb teles japoneses i amb tints naturals i també peces originàries del Japó. Un posicionament que comparteix Albert Gomà, de l’empresa Vital, qui assegura que assisteix als mercats d’Ordino perquè és una de les parròquies d’on recupera la llana i també perquè “atreu un públic molt determinat que també està molt interessat en el patrimoni i en aquest tipus de producte”. De fet, un dels objectius d’aquesta empresa és recuperar la llana i el patrimoni d’Andorra amb productes fets amb aquest material com el tapaboques i el sarró.
Més enllà de promocionar el producte local i el treball artesà, el mercat també busca dinamitzar el poble d’Ordino i omplir les terrasses de bars i restaurants, com va indicat la cònsol menor, Eva Choy, qui es va apropar a fer una visita a les parades. Entre la diversa oferta que promocionen les setze parades habilitades, els visitants hi poden trobar cosmètics naturals, embotits, formatges, bijuteria o artesania mexicana, entre d’altres. El mercat, ubicat al llarg del carrer Major i a l’Era del Raser, es va inaugurar ahir i romandrà obert de les 10 a les 20 hores avui i demà.