a concurs el nou marc normatiu de personal
El SAAS gestionarà la plantilla amb un sistema de competències
La parapública donava feina 1.217 professionals sanitaris a 30 de juny del 2021
El SAAS vol canviar la manera de gestionar el seu personal i és per això que ha tret a concurs la contractació de treballs de consultoria i suport al desenvolupament del marc normatiu de l’Àrea de Persones. L’adjudicatari, per tal de millorar els diversos sistemes de gestió de persones (selecció, provisió, capacitació i creixements professional, avaluació de l’acompliment, pla de carrera i evolució de la cultura corporativa) haurà de definir un sistema de gestió de competències les quals emanin i reforcin els valors corporatius i defineixi la cultura organitzativa i la forma de fer les tasques diàries i el desenvolupament de les funcions al SAAS.
Per aconseguir-ho es procedirà a l’anàlisi i documentació de la situació organitzativa actual (organigrama, mapa de llocs de treball, descripció de llocs de treball i mapa de processos) i el guanyador elaborarà la descripció de tots els llocs de treball del SAAS, que ara mateix són uns seixanta.
Realitzat l’anàlisi i posterior descripció dels llocs de treball, es procedirà a la valoració dels mateixos atenent a les seves condicions particulars d’acompliment, és a dir, especial dificultat tècnica, dedicació, responsabilitat, incompatibilitat, perillositat i penositat, així com els criteris d’especialització, competència, coman-
dament i complexitat funcional de cada lloc de treball.
Al final dels treball s’haurà de tenir identificats, codificats, descrits i valorats tots els llocs de treball que configuren l’estructura organitzativa del SAAS. S’haurà d’establir el procediment a seguir per a la classificació professional dels llocs de treball i, si és el cas, per a la revisió de les classificacions professionals. Es determinaran les atribucions que tindran els òrgans directius i les persones que han de participar en el procés de classificació professional.
Amb el directori de competències tots els professionals del SAAS podran identificar les accions de millora, comportaments i actituds desitjables i els directors, caps d’Àrea i de Servei i Ccordinadors el podran tenir com a eina d’anàlisis per acompanyar als professionals del SAAS en el seu desenvolupament personal i professional.
Una plantilla molt àmplia
El SAAS comptava a 30 de juny del 2021 amb un miler, concretament 998, de treballadors a l’hospital. D’aquests, 305 eren infermeres i infermers, 151 auxiliars d’infermeria, 84 tècnics, 90 administratius assistencials i 113 empleats dels serveis corporatius. Respecte als metges, hi havia 235 en plantilla: 18 ginecòlegs, 34 especialistes quirúrgics, 42 especialistes en medicina, 21 pediatres, 4 d’anatomia patològica, 28 especialistes en salut mental, 38 en urgències, 16 anestesistes, 5 a l’àrea d’envelliment i salut, 9 metges de medicina intensiva, 8 de diagnòstic per la imatge, 3 de rehabilitació, 7 de farmàcia, 6 de laboratori i 16 de cirurgia ortopèdica i traumatologia.
A l’atenció primària hi havia 55 infermeres i infermers, 20 administratius i un metge assalariat. Al Cedre, 37 infermeres i infermers, 92 auxiliars d’infermeria, 4 administratius, 2 als serveis corporatius i 2 metges assalariats. I a l’àrea de Salut Escolar hi havia cinc infermeres i infermers i un administratiu. El SAAS, a 30 de juny del 2021, donava feina a 1.217 professionals sanitaris.