Infraestrutures
Apapma demana detalls sobre l'heliport
En funció de la informació l’entitat es plantejarà si cal fer accions en contra del projecte
L’Associació Protectora d’Animals, Plantes i Medi Ambient d’Andorra (Apapma) no es plantejarà si fer accions o no contra el projecte de construcció d’un heliport nacional a la Caubella de Pal fins que no conegui els detalls de l’avantprojecte que ha redactat el Govern.
“Abans de començar el període de vacances, al juliol, vam fer una petició per escrit al Govern perquè ens faci arribar tota la informació relativa a l’avantprojecte d’heliport nacional a la zona de la Caubella. Ens interessa molt tenir accés a aquest document. Només si disposem de tota la informació podrem valorar què hem de fer”, va apuntar ahir la presidenta de l’associació, Patrícia Bragança, en declaracions al Diari.
Bragança va afirmar que l’entitat té “confiança” en el Govern perquè els faciliti tota la informació que demanen. “Esperem que ens donin tots els detalls sobre l’heliport”, va declarar. Els punts que interessen més del projecte als ecologistes són, entre d’altres, quan començaran les obres, quin impacte tindran en l’entorn forestal on s’ha previst emplaçar la infraestructura i quines mesures correctores ha previst el Govern per compensar l’impacte mediambiental dels treballs i del funcionament de l’heliport. Bragança va afegir que l’entitat reprendrà l’estudi del projecte al setembre, un cop acabi el període estival.
Apapma no està en contra per se de la idea de construir un heliport nacional. De fet, en la primera entrevista que va concedir al Diari com a presidenta d’Apapma, publicada a finals de juny, Bragança va afirmar que l’helicòpter és un “mitjà imprescindible en un entorn de muntanya”, però va mostrar-se en contra que l’heliport que es construeixi a Andorra “sigui desmesurat i sobredimensionat”. És per aquesta raó, va puntualitzar ahir Bragança, que l’entitat no farà cap moviment fins que no conegui els detalls del projecte.
Està previst que les obres de construcció de l’heliport nacional de la Caubella comencin durant el primer trimestre de l’any que ve, segons el Govern. La infraestructura, clau en el procés de desenclavament del país, tindrà un cost aproximat d’uns 4 milions d’euros.
ANDRAIL AFIRMA QUE L'HELICÒPTER NO ÉS ALTERNATIVA
AndRail, la plataforma pel ferrocarril a Andorra, va voler deixar clar ahir que l’helicòpter “s’allunya molt del model de transport que defensem”. Fonts de la plataforma, que en les darreres setmanes ha intensificat els contactes amb representants polítics i econòmics del país, van explicar que AndRail defensa el tren perquè és un mitjà de transport “de gran capacitat”, contribueix a la “descarbonització” i ajuda a “reduir el trànsit rodat”, mentre que l’helicòpter “no permet avançar en cap d’aquests tres fronts, més aviat al contrari”. La plataforma ha organitzat unes jornades pel ferrocarril, que tindran lloc el cap de setmana del 4 i el 5 de setembre. Hi haurà un debat amb representants de la societat civil, activitats interactives per a tots els públics i una sortida de camp per conèixer una de les possibles variants per on podria passar el tren.