Govern estudia una taxa que gravi l'entrada de vehicles contaminants

La subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat ja es planteja cobrar als vehicles estrangers contaminants que entrin al país

Senyal que indica l'entrada a la zona de baixes emissions de Barcelona.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La possibilitat d’aplicar una taxa que gravi els vehicles contaminants que vulguin entrar al Principat a exemple de la que ja funciona a l’àrea metropolitana de Barcelona ja és a la taula del Govern com una de les mesures a aplicar amb l’objectiu d’aconseguir una mobilitat sostenible i rebaixar les emissions de gasos contaminants. Ho està analitzant la subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat, un òrgan consultiu, creat a través del reglament que gestiona el funcionament i composició de la Comissió Nacional de l’Energia i del Canvi Climàtic del ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat.

Els resultats de les reunions d’aquesta subcomissió formaran part del full de ruta del Govern per assolir la reducció del 50% de les emissions de CO2 de la mobilitat interna el 2030 i la neutralitat en carboni de la mobilitat de cara al 2050.

En una reunió mantinguda a mitjans del passat mes de juliol amb l’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants, es va tractar sobre una taxa d’accés al Principat per a vehicles de turistes i visitants que no siguin de baixes emissions o sense emissions directes, i de la possibilitat d’ampliar-la a vehicles estrangers de transport internacional de mercaderies que no siguin de baixes emissions o sense emissions directes.

En la reunió amb l’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants també es va parlar sobre el neguit de l’entitat davant la possible creació de zones logístiques nacionals per fomentar la distribució interna de mercaderies amb vehicles de baixes emissions o sense emissions directes.

Totes dues propostes estan recollides a la presentació amb la qual es va iniciar la reunió que la subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat va dur a terme el passat 21 de juliol de manera telemàtica.

A la trobada també es va donar compliment de la reunió mantinguda també a mitjans de juliol amb l’Automòbil Club d’Andorra. L’ens, segons la presentació, va valorar molt positivament la proposta de la subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat que la conducció eficient s’exigeixi per a col·lectius especials, com ara els taxistes o les empreses de transport. Des de l’Automòbil Club d’Andorra es podria oferir aquestes formacions.

L’associació, d’altra banda, no es va mostrar d’acord amb la penalització fiscal dels ciutadans en funció dels vehicles. Com a alternativa es va proposar bonificar els propietaris que adquireixin vehicles no contaminants.

Per acabar, l’Automòbil Club d’Andorra va proposar eliminar l’objectiu temporal que marca que d’aquí a un any encara per definir tot increment del nombre de desplaçaments serà sense emissions directes de gasos d’efecte hivernacle. L’entitat considera que s’ha de fer així perquè se sigui coherent amb els avenços tecnològics i el mercat de vehicles sense emissions, que a dia d’avui no pot oferir un canvi sense emissions del parc automobilístic immediat.

TRANSPORT PÚBLIC COL·LECTIU GRATUÏT PER ALS TURISTES QUE VINGUIN A ESQUIAR AL PRINCIPAT

La subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat també es va reunir a mitjans del passat mes de juliol amb Ski Andorra, trobada en què es va parlar amb l’entitat que aglutina les estacions d’esquí del Principat de les propostes i realitats del sector. Es va posar sobre la taula, segons la presentació de la reunió de la subcomissió, que seria interessant que els turistes i visitants poguessin gaudir del transport públic col·lectiu gratuïtament. Una proposta que va topar amb el fet que al Principat hi ha una manca d’oferta de vehicles de transport col·lectiu de baixes emissions o sense emissions directes. També es va posar en relleu que la maquinària off-road de les estacions, com ara màquines trepitjaneu, no té un mercat de vehicles de baixes emissions o sense emissions directes. La subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat també va parlar amb Ski Andorra de la possibilitat d’elaborar un pla de mobilitat sostenible del personal per a totes les estacions.

tracking