mobilitat

Deu mil multes per excés de velocitat des de l'inici de l'any

Govern instal·la dos nous ginys pedagògics, a les Costes i a la variant sud d’Encamp

Víctor Filloy i Jaume Bonell ahir mostrant els semàfors pedagògicsSFGA/JAViladot

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els radars fixos instal·lats a les carreteres generals del país han notificat fins a 10.042 sancions des d’inici d’any. D’aquest total, 2.500 s’han produït a Encamp i 739 a l’entrada sud d’Andorra la Vella. És per aquest motiu que el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, acompanyat del director de Mobilitat, Jaume Bonell, va presentar ahir els dos nous radars pedagògics que s’han instal·lat a la xarxa viària. El primer s’ha ubicat a la CG-1, concretament a l’altura de la nau industrial a la zona de les Costes (per on circulen uns 32.000 vehicles diaris en ambdós sentits de la marxa), i el segon a la CG-2, a la variant de la població d’Encamp en sentit sud, amb l’objectiu “d’intentar fer pedagogia als conductors per tal que circulin dins la normativa i evitar la sanció”.

Aquests dos nous radars se sumen als cinc que ja hi ha en funcionament en l’actualitat: tres a la zona urbana de Sant Julià de Lòria, un a la població d’Arinsal i un altre a Pal. Amb aquest pas, va destacar Filloy, “el que volem transmetre és que la voluntat del Govern no és instal·lar més radars sancionadors, sinó apostar pels pedagògics”, ja que “consciencien més els conductors del país”. De fet, aquesta mena de radars també ajuda a l’obtenció d’informació rellevant com és conèixer el percentatge de conductors que respecten o no la normativa i veure entre quines velocitats es mouen.

Segons va detallar, els radars pedagògics instal·lats fa uns mesos a Sant Julià de Lòria han demostrat que, en sentit nord, el 81,25% dels vehicles circulen per sota dels 50 quilòmetres per hora, el 15,02% ho fan entre els 51 i els 60, i només un 3,73% dels conductors circula per aquest tram a una velocitat superior als 61. El segon radar, col·locat en sentit sud a la mateixa avinguda Francesc Cairat, ha detectat que el 86,23% dels vehicles circulen per sota dels 50 quilòmetres per hora, l’11,06% entre els 51 i els 60 i el 2,71% restant per sobre dels 61.

Per últim, el tercer radar pedagògic instal·lat en aquest tram, concretament al nou vial, ha detectat que només el 2,7% dels conductors circula a una velocitat superior als 61 quilòmetres per hora, mentre que el 83,55% ho fa a la velocitat adequada.

tracking