Els experts alerten que el sector turístic hauria d'esdevenir més sostenible

L’objectiu del cicle de conferències és ajudar a crear un model econòmic de més qualitat

El cònsol major, Francesc Camp, amb els tres experts.COMÚ DE CANILLO

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú va celebrar ahir al matí un cicle de conferències a l’auditori del Palau de Gel que va comptar amb les ponències de tres experts de renom vinculats al món del turisme. El cònsol de Canillo, Francesc Camp, va obrir la jornada llançant la reflexió sobre quin ha de ser el futur del sector turístic de la parròquia i va posar sobre la taula factors ineludibles cap a una evolució de model de qualitat, tenint en compte l’impacte del canvi climàtic, la mobilitat, el creixement sostenible de l’oferta de llits als allotjaments turístics i els preus i els professionals formats al sector.

Blanka Trauttmansdorff, representant de Turisme d’Àustria, va exposar el model d’aquest país amb una filosofia marcada per la preservació del medi ambient, exercit ja des dels anys setanta a partir de la integració de tot el potencial turístic en l’estratègia, fent prevaldre la tradició i adaptant-se a la modernitat sempre atenent criteris de creixement sostenible.

Per la seva part, Bruno Hallé, vocal a l’Institut Tecnològic Hoteler (ITH), Taula de Turisme d’Espanya, Co-Head Hospitality Spain (Cushman & Wakefield), va focalitzar-se en les noves tendències en hostaleria, centrant-se en els perfils de viatgers que sorgeixen, alguns arran de la pandèmia. Hallé va destacar, entre d’altres, els millennials, que busquen integrar-se en la cultura local buscant una experiència autèntica i intensa, i amb una clara finalitat de compartir-la a les seves xarxes socials. Altres perfils a tenir en compte, segons Hallé, són els baby boomers, les dones que viatgen soles o per motiu de negocis, “nens amb famílies”, els nòmades digitals o altres tipus de perfils més especialitzats com ara els culture chasers, els viatgers culturals, els foodies, els addictes a la natura o els memory makers.

Un altre dels arguments exposats per Hallé és que els hotels, per ser competitius, hauran de complir cinc factors: ser eficients en l’ús de l’energia, digitalitzar-se, cuidar el capital humà, tenir uns dissenys interiors actualitzats i buscar línies de facturació addicionals a l’activitat tradicional.

Al seu torn, Miquel Puig, doctor en Economia, va explicar que la solució per atraure turisme de qualitat implicaria incrementar els preus dels serveis. En aquest sentit, va explicar que hi ha diverses maneres de fer-ho. Primer, “contenir les llicències de construcció”, mesura que afecta directament els propietaris de terrenys. En segon lloc, “moderar o reduir les llicències turístiques” per evitar la creació de més allotjaments. A més, va exposar que una possibilitat també seria “incrementar el salari mínim per als treballadors”, lligat “a un augment dels impostos”.

tracking