Transport públic
Els abonaments es disparen amb Coopalsa pendent de la compensació
La venda d’abonaments es dispara però el preu afecta els ingressos de l’empresa
La nova tarifa d’abonament mensual per moure’s en autobús, 30 euros sigui quin sigui el recorregut, ha suposat una explosió de vendes i també una impacte en la recaptació de les companyies concessionàries. El president de Coopalsa, que explota cinc de les set línies regulars interurbanes, va assenyalar que el canvi de preus té un “efecte important” pel que fa a la recaptació sense que ara per ara s’hagi arribat a un acord amb el Govern per la compensació que haurien de rebre les companyies. Hi ha confiança en una resolució satisfactòria, però. “Ens remetem a les declaracions del ministre, que va assegurar que no havíem de sortir perjudicats d’aquesta rebaixa”, va indicar Dallerès.
Coopalsa explota precisament les línies on s’ha donat la major rebaixa de preus. Un abonament mensual per fer el trajecte des del centre del país fins al Pas de la Casa rondava els 160 euros i ara el cost és de 30. Sense entrar a donar detalls de la compensació que defensa l’empresa, Dallerès va indicar que consideren insuficient la primera proposta de l’executiu i que ambdues parts segueixen treballant per assolir una entesa. Tot just ha passat un mes des que va entrar en vigor la nova tarificació (va coincidir amb l’1 de setembre) i el responsable de la concessionària va indicar que hi ha marge per arribar al pacte però que en tot cas no hauria de trigar gaire per l’impacte en els ingressos.
DOS MIL ABONAMENTS
El Govern va informar ahir que des de l’1 de setembre s’han venut 2.080 abonaments, una xifra gairebé deu vegades més gran que els tiquets mensuals que es van emetre el mateix mes del 2019 (264) i del 2020 (201). Representa un augment del 688% respecte a les vendes del setembre del 2019, que no estava influenciat per les restriccions de la pandèmia que sí que hi havia el 2020. En conseqüència, també ha crescut l’ús del transport públic fins als 236.946 viatges, quan el setembre de l’any passat van ser 201.806 i el de fa dos anys, 217.982. Créixer en usuaris i viatges és l’objectiu a assolir.