rEPORTATGE
Tres folls amb una missió
L'Andorra Shopping Festival estrena el seu cap de setmana gran aquest pont i omple de
música i atraccions els carrers comercials del país
El país s’ha omplert aquest cap de setmana del pont de Tots Sants de turistes i visitants i molts d’ells feien ahir al vespre una passejada per les avingudes Meritxell i Carlemany d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany. Entre aquestes persones que trafegaven entre tenda i tenda, s’hi podien trobar perfils de tot tipus: dues parelles que venien de Girona per passar el cap de setmana; una família de Fraga que ve cada any en aquestes dates de vacances perquè treballen a l’hostaleria a l’estiu i es reserven per a ells aquests dies, i tres noies franceses carregades de bosses que poc encertaven a dir que han vingut de weekend en un dolent castellà. Però, aquesta vegada, una cosa sí que era diferent, per exemple, dels dies d’agost en què també hi va haver molta afluència de visitants. I és que, en aquest cas, molta gent duia bosses a les mans de les compres que acabaven de fer.
En aquest sentit, i a falta de saber els números concrets d’unes iniciatives que s’estendran fins al 14 de novembre i que també tenen escenaris com el Pas de la Casa, l’Andorra Shopping Festival i els seus aliats han començat a complir la missió.
Uns d’aquests aliats van ser ahir a la tarda Monsieur Bocamoll, Marcello i Ursus, tres folls a bord d’un giny mecànic a mode de zepelí que tenien la missió de transvasar visitants de les zones comercials més concorregudes cap a les zones igualment acreditades però menys visitades. I ho van fer tant al matí com a la tarda interactuant amb el públic i provocant somriures allà per on passaven. Entrats ja ben endins de l’avinguda Meritxell van començar un intent de fer volar el zepelí, moment en què sempre hi havia un entrebanc i un motiu per fer-hi participar el públic.
Fet i fet, però, la missió va anar complint-se i quan se’n van adonar, el públic ja s’estenia més enllà dels carrers comercials i visitava altres llocs de la capital amb tant o més interès que la resta.
A més a més, entre el públic es va mesclar l’ambient de Halloween, sobretot amb infants disfressats que van acompanyar durant una estona aquests tres folls de l’Andorra Shopping Festival. El lema d’aquesta edició, amb un pressupost de 750.000 euros, invita a viure la festa al carrer i així va succeir ahir amb els concerts en viu, els actes itinerants i una aposta important per la gastronomia amb accent del país per la 15a edició de l’Andorra a Taula.