Campanya per a l'ús de l'idioma del país
El català és un element d'“identitat” d'Andorra
Hi ha preocupació per “la situació de crisi recent” de la llengua oficial i es vol crear consciència que cal que la societat la “protegeixi”
El Govern té previst posar en marxa aquest mes de novembre una campanya de sensibilització general sobre l’ús del català. Una campanya publicitària, la qual s’hauria d’estar a punt d’adjudicar, que ha de ser d’àmbit general per cercar la implicació del conjunt de sectors econòmics i socials i de tota la població sense distingir entre segments socials. El lema i el missatge de la campanya, que el departament de Política Lingüística ha decidit dur a terme “vista la necessitat de fomentar l’ús de la llengua oficial i d’acord amb els resultats de la darrera enquesta de coneixements i usos lingüístics i els indicadors de l’activitat del servei de Política Lingüística”, s’ha de plantejar en clau positiva, i s’ha d’orientar “al sentit d’orgull de país i de pertinença a la societat andorrana en relació amb l’ús del català i la consciència de protegir la llengua oficial”.
Així s’indicava al plec de bases del concurs de la campanya que assenyalava que “la idea és buscar un punt de referència optimista i proactiu per deixar enrere la situació de crisi recent i procurar que la població associï la reivindicació de la llengua com a element d’identitat amb una nova etapa de progrés i creixement sostenible de la societat andorrana”.
El cost de la campanya publicitària per a foment del català és de 17.000 euros i estarà en marxa fins al desembre vinent. Es vol que els suports d’imatge de la campanya siguin audiovisuals (càpsula de vídeo, imatges adaptades a diversos formats per a les xarxes socials i bàners dinàmics per a les webs del Govern i Política Lingüística). També es farà campanya en els diversos mitjans de comunicació del país.