informe de l'autoritat mediambiental de frança

L'RN320 a l'Hospitalet ha sofert 60 allaus de neu en quaranta anys

Es tracta del tram de carretera on es construirà una galeria per evitar els talls

Prova de peu de foto a tres columnes de prova.FIRMA FOTÒGRAF

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El tram de la carretera RN320 on el govern francès, amb la col·laboració del Principat, construirà una galeria antiallaus per millorar la seguretat dels usuaris i evitar els tancaments de la via durant l’hivern ha sofert una seixantena d’allaus en quaranta anys, una desena amb el pas de vehicles permès. Així s’indica en un informe de l’Autoritat Mediambiental francesa de lliure accés a la pàgina web d’aquesta agència governamental. L’informe, Decisió de l’Autoritat de Medi Ambient, després d’un examen cas per cas en el projecte de creació d’una galeria d’allaus a la RN320 al sud-oest de la població de l’Hospitalet, es va elaborar el maig de l’any passat i dona el vistiplau mediambiental a la realització de l’obra.

La creació del túnel antiallaus, s’indica a l’informe, consisteix en moviments de terra d’excavació de la galeria a peu de talús, fet que conduirà a allargar el traçat de l’RN320 en 30 metres aproximadament. També s’hauran de fer operacions temporals de suport de formigó, la construcció de l’estructura d’entramat de formigó armat amb una longitud total de 350 metres (l’estructura es tancarà en els seus 130 metres aigües amunt i després s’obrirà al seu pedestal aigües avall), amb una amplada total d’11,5 a 13,5 metres. S’assenyala que hi haurà dos carrils de circulació de 3,5 metres i dues voreres de 0,75 metres destinades exclusivament a l’evacuació dels usuaris en cas d’accident. La galeria tindrà una superfície total de 4.250 metres quadrats i una alçada lliure mínima de 4,5 metres. En l’obra també es farà un farciment de la llosa de la coberta de la galeria en la prolongació del talús, principalment amb materials procedents de les excavacions.

Les obres, projectades en 30 mesos, està previst que s’iniciïn el 2023 i finalitzin el 2025. L’obra s’emmarca en un pla d’infraestructures per a la reforma integral del corredor d’allaus i té un cost aproximat de 158 milions d’euros. En l’entorn que dona accés a Andorra des del nord, les actuacions tenen un cost de 21 milions d’euros, dels quals el Principat pagarà 10,5.

tracking