Els visitants no van fer grans compres
Els comerciants no van augmentar les vendes pel pont de Tots Sants
L’Andorra Shopping Festival sí que va aconseguir atraure turistes en un mes fluix
Les cues a la frontera, la gran quantitat de cotxes que circulava pel Principat i les persones que es van poder veure passejant pels carrers del país durant el cap de setmana passat van deixar palès que el tàndem de l’Andorra Shopping Festival i el pont de Tots Sants va aconseguir atraure el turisme en un mes, el novembre, de molt baixa afluència. Tanmateix, les associacions de comerciants no es van mostrar satisfetes amb el volum de vendes que van realitzar.
La presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua, Rosa Pascuet, i la de l’Associació de Comerciants del centre històric, Anna Cerezo, van coincidir que els carrers es van omplir de visitants, però que aquests no van fer grans compres. En aquest sentit, Cerezo va assegurar, en una conversa amb el Diari, que “hi ha hagut molta afluència de gent, la restauració fa un balanç positiu del pont, però les botigues no han tingut una percepció tan positiva”. En aquesta mateixa línia es va manifestar Pascuet, qui va apuntar que “la gent ve a passar el cap de setmana, menja als restaurants, però en canvi, ara és menys consumista, aquí i a tot arreu”.
Pascuet va explicar que Riberaygua “és un barri que queda en segona línia” i que això fa que hi arribi menys gent. Tanmateix, el cap de setmana passat les animacions de l’Andorra Shopping Festival, com ara els maniquins que ballaven pel carrer, van “fer que la gent anés darrere el soroll”, mobilitzant els visitants cap a altres zones comercials més enllà de les avingudes Meritxell i Carlemany. “Tant de bo continuem amb aquest ritme els propers ponts”, va assenyalar.
Per la seva banda, Cerezo va admetre que “valorem molt l’esforç i el treball d’Andorra Turisme i agraïm el suport que ens donen”. Ara bé, la presidenta de l’Associació de Comerciants del centre històric va lamentar que l’esdeveniment no va aconseguir incentivar les vendes. “Intentar-ho, sens dubte, però al centre històric sense èxit.”
L’Andorra Shopping Festival va néixer amb els objectius de promoure el turisme i, tal com es desprèn del seu nom, incentivar les vendes. Mentre aquest últim no es va aconseguir a ulls de molts comerciants, no hi ha cap dubte que el primer es va assolir amb escreix, tal com demostren les dades hoteleres, que apunten un 80 per cent d’ocupació durant el pont.