Economia
Andorra Turisme destina 3,89 milions a la campanya d'hivern
Torres es marca l'objectiu d'assolir xifres similars a les de 2019
Andorra Turisme destinarà 3.890.000 d'euros a la campanya d'hivern que farà especial èmfasi en els mercats de proximitat -Espanya i França- i que intentarà posicionar Andorra en el top of mind de Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Països Baixos, Portugal i Suècia, segons ha explicat el seu director general, Betim Budzaku.
Pel que fa a la previsió de visitants, el ministre de Turisme, Jordi Torres ha expressat que encaren la temporada d'hivern "amb respecte, vista la situació sanitària", però ha assegurat que "ens fixem com a objectiu dades similars a les de 2019, però queda pendent veure com evoluciona tot plegat". En canvi, Budzaku ha apuntat que aquest "era un objectiu fa dues setmanes, però ara la situació ha canviat radicalment i ja no podem fer una previsió". Tanmateix, ha admès que"la nostra intenció és arribar a una certa normalitat d'abans de la pandèmia".
Pel que fa a l'arribada de turistes de països europeus, Torres ha indicat que "estem preparats per rebre'ls amb les mesures sanitàries adients". Budzaku també s'ha mostrat "optimista" mentre expressava que consideren que apostar per aquests països "encara que no tingui un efecte immediat, ens interessa molt per al futur".
El ministre de Turisme ha aprofitat per detsacar l'entrada en funcionament de l'aeroport, que "serà una font de captació de clients que encara no hem tingut".Budzaku ha apuntat que, quant al mercat de Madrid, "no és important en volum ara" però que "estem intentant buscar un lloc. Ja estem fent algo a Madrid, però podriem fer molt més".