els efectes de la rebaixa tarifària al transport públic

La cooperativa reclama més diners per compensar la nova tarifa de bus

L’empresa ha deixat d’ingressar 260.000 euros i l’executiu n’ofereix menys de la meitat

Un bus circulant.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Tres mesos després de l’entrada en funcionament del nou abonament de transport públic que ha fixat una tarifa única de 30 euros amb viatges il·limitats encara no s’ha resolt la compensació que Coopalsa, la companyia que gestiona totes les línies interurbanes excepte el bus exprés i la que connecta Sant Julià i Escaldes, ha de rebre del Govern per la pèrdua d’ingressos. Un fet que va posar ahir en relleu el gerent de la companyia, Gabriel Dallerès, que va deixar clar que comparteixen la política governamental per afavorir el transport públic, però que ja acumulen un forat de 260.000 euros, quantia que han deixat de percebre per la rebaixa de preus, i que l’oferta del Govern de compensació és inferior a la meitat d’aquests 260.000 euros. “L’operador no pot acceptar la proposta del Govern perquè suposaria una fallida”, va advertir Dallerès. La companyia, en tot cas, confia en una solució. “Tres mesos després ja hi ha xifres concretes i sabem quins efectes ha tingut la baixada de tarifes”, una dada que entenen que “no es presta a gaire discussió”.

Dallerès va presentar ahir els resultats d’una enquesta realitzada entre setembre i octubre que ha conclòs amb una valoració general del servei per part dels usuaris d’un 8,2 sobre 10. Es valora l’amabilitat, la puntualitat i la conducció del bus com els elements més importants. La puntuació relacionada amb la puntualitat obté un 7,6 i és l’ítem sobre què els usuaris tenen una valoració més baixa. Dallerès va indicar que el bus està sotmès a les condicions de la xarxa viària però que es tracta d’una qüestió que “sempre és un repte” i que s’intentarà millorar.

tracking