servei d'autobusos

Un desacord en els càlculs retarda la compensació d'Autocars Nadal

Govern avalua la xifra per fer front a la davallada provocada pel nou abonament

El director d'Autocars Nadal, ahir.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Bartumeu Gabriel, director general d’Autocars Nadal, va fer públic ahir el seu descontentament en relació amb la compensació econòmica que Govern té pendent amb la companyia en relació amb els abonaments mensuals de 30 euros. “Potser no ens afecta tant com a l’altra companyia, però tenim un greuge diferencial”, informava en relació amb les últimes declaracions de Coopalsa. En aquest sentit, Gabriel va fer saber als mitjans que encara no s’ha executat aquesta compensació –de la qual no va voler avançar la xifra– perquè existeixen diferències de càlcul entre ells i el Govern per fer front a la davallada en les tarifes. “S’havia de fer la primera compensació a l’octubre per cobrir el mes de setembre, però encara s’està acabant de discutir”, explicava Gabriel, mentre afegia que, en tot cas, tenen clar que es tractarà d’una compensació mensual.

El mes de setembre Govern va posar en marxa un nou abonament mensual més econòmic amb l’objectiu d’atreure més usuaris a la xarxa d’autobusos públics del país. En relació amb l’èxit de la iniciativa, el director d’Autocars Nadal va admetre ahir que, des de llavors, la companyia ha percebut un increment d’usuaris nous del 15%. “La gran majoria són usuaris que ja utilitzaven prèviament els abonaments T20 o T40 i han fet el canvi a la nova tarifa. Tot i que també hem atret algun usuari nou”, anunciava. Per altra banda, la companyia també va anunciar ahir els resultats de les enquestes sobre el grau de satisfacció dels usuaris de la línia 1 i el Bus Exprés Interurbà, on van participar 414 informants. Les xifres indiquen que tres quartes parts dels usuaris enquestats (72,53%) es manifesten satisfets amb el servei rebut i dues terceres parts (63,61%) utilitzen l’abonament mensual amb viatges il·limitats. Els resultats mostren també que els usuaris valoren sobretot aspectes com el fet d’utilitzar el bus per contribuir amb el medi ambient, guanyar temps per a ells o pel bon tracte que ofereixen els conductors. També aproven el retorn de la parada davant de l’Hotel Màgic.

tracking