mercaderia congelada

Falta d'estocs i preus molt més alts a les botigues d'electrònica

L’iPhone 13 Pro Max i la PlayStation 5 s’estan comprant al doble del preu de venda

L'avinguda Meritxell pel pont de la Puríssima.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les companyies d’automoció, els fabricants d’electrodomèstics i qualsevol sector industrial relacionat estretament amb l’electrònica que depengui en major o menor mesura dels semiconductors s’estan veient greument afectats per la crisi mundial de xips. I Andorra no n’és cap excepció. De fet, totes les botigues especialitzades en electrònica que ha entrevistat aquest mitjà n’han notat les conseqüències i, en la majoria dels casos, es tradueix en una falta important d’estoc. “Vendre s’està convertint en una tasca bastant complicada”, assegurava Àlex Roca, segon encarregat de l’establiment de productes Apple K-Tuin. “Amb aquesta crisi dels xips que hi ha a nivell mundial es troba tot molt congelat. Nosaltres hem estat venent productes d’anys anteriors que teníem a la botiga”, explicava en relació amb l’activitat d’aquest pont de la Puríssima, mentre deixava clar que la venda havia resultat molt complicada. En un cas similar es trobava Xavier Avellaneda, el propietari de la botiga J&M Electronics Store, que assegura que ja no disposa gairebé de productes. “Tot arriba molt més car”, denunciava. “Hem de comprar els productes a revenda i això acaba repercutint en el preu final, que també s’encareix molt més”. En aquest sentit, posava com a exemple el preu de venda d’una PlayStation, que abans es comprava per 500 euros i ara, segons explica, ja costa el doble. “Si no invertíssim aquests diners, no la tindríem. No ens estem aprofitant de res”, denunciava. Avellaneda explicava, a més, que els sectors més afectats són la telefonia mòbil i els videojocs, els productes més sol·licitats dels quals -com un l’iPhone 13 Pro Max a Espanya o al mateix web d’Apple- ja no es troben. En aquest sentit, almenys, aquesta situació ha beneficiat els comerciants durant el pont. “Aquí almenys troben els productes i paguen el preu”, relatava. Per altra banda, Alfonso Pérez, encarregat de l’establiment On Off del grup Sonimag, confirmava que els preus han pujat fins a un 40 i un 50%. “Ens afecta molt que als webs espanyols mantinguin el preu antic sense tenir estoc perquè llavors els clients venen aquí i es pensen que és car. La comparativa que fan és terrible”, remarcava. En el seu cas, explicava que es troben treballant amb proveïdors que compren fora d’Espanya. “Anem mirant on podem aconseguir els productes” detallava. En el seu cas, explicava que, tot i disposar d’alguns productes, la venda havia estat complicada durant el pont. “Ja pots tenir l’iPhone Pro Max que, si el client el vol rosa, no el comprarà”, afirmava. A Orly Electrònics, una de les dependentes explicava que precisament se’ls havia esgotat aquest producte. “És el que més demanen i molts distribuïdors ja no el tenen”, assegurava. Afegia, en aquest sentit, que, per part seva, havien venut poc durant el pont. “Hi havia molta gent però van comprar gaire. Hotels i restauradors van facturar més que nosaltres” recalcava. Un cas diferent és el del grup Pyrénées, que s’havia avançat a la situació. “Davant la previsió que ens podíem trobar en aquesta situació, el grup va comprar més del que és habitual i amb molts mesos d’antelació”, informava un membre del Pyrénées. “No tenim falta d’estoc, però sí que estem constatant una ralentització en l’entrega. A més hem apostat per redistribuir la mercaderia als diferents punts de venda perquè hi hagi un equilibri”, afegia.

tracking