Aeroport d'andorra

Andorra estrena la seva connexió al món

Espot va qualificar de “fita històrica” la posada en marxa de la línia comercial regular entre l’aeroport de Madrid i el d’Andorra-la Seu d’Urgell

Una de les passatgeres del primer vol d'Air Nostrum entre Madrid i l'aeroport d'Andorra-la Seu.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

A bord d’una aeronau ATR 72-600 d’AirNostrum, algunes autoritats i els primers passatgers van poder volar ahir a la tarda en l’avió que va estrenar la nova línia comercial que connecta l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell.

El cap de Govern, Xavier Espot, va qualificar de “fita històrica” la posada en marxa de la nova ruta que ha de servir per connectar Andorra amb el món i incentivar l’activitat econòmica al país. “Després de molts anys i intents per desencallar l’ús d’aquesta infraestructura, finalment crec que podem dir que es fa realitat un dels projectes més anhelats per al nostre país i per a totes les comarques pirinenques veïnes, com és la connexió per aire amb la capital d’Espanya, però també amb Europa i el món”, va assenyalar.

En aquest mateix sentit es va manifestar l’alcalde de la Seu, Francesc Viaplana, qui va celebrar que la nova ruta és un fet “positiu per acollir els visitants, però també per als pirinencs i prinenques, que podem viatjar a la resta del món sense haver-nos de desplaçar a les grans ciutats”. A més, Viaplana es va mostrar optimista perquè l’arribada d’aquests vols “suposa també més llocs de treball, així com més activitat econòmica i turística”.

El primer vol en direcció l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell va arribar amb els 51 seients ocupats, igual que ho va fer el que va marxar cap a Madrid. En aquest sentit, el director comercial d’Air Nostrum, Juan Coral Monforte, va assegurar que les xifres avalen la ruta, que ja compta amb un 41% de reserves, tot especificant que “per al llançament d’una línia nova en un entorn no gaire favorable, com és el de la covid, és una xifra històricament bona”. Així mateix, Espot va admetre que els números “superen les expectatives que ens havíem fixat”. Corral va destacar la importància que el trajecte compti amb passatgers d’ambdós aeroports i va detallar que les dades mostren que el 52 per cent dels passatgers surten des d’Andorra-la Seu d’Urgell, mentre que el 48 per cent ho fa des de Madrid. A més, el 30 per cent dels viatgers fa estades de set dies, apuntant el benefici del sector de l’hoteleria, mentre que el 18 per cent que viatja ho fa només durant el cap de setmana. Pel que fa al preu dels vols, el director comercial d’Air Nostrum va indicar que els bitllets es venen a uns 60 euros.

Espot va recordar que la inauguració de la ruta arriba després d’anys de negociacions. El cap va explicar que el 2015 el Govern i la Generalitat van signar el conveni on es va plasmar “la voluntat de l’executiu de tenir un paper actiu en la gestió i explotació de l’aeroport i de crear una infraestructura d’ús públic per atraure vols comercials, deixant enrere l’ús merament residual per a aeronaus privades o aeroclubs”. Un procés que va culminar el 2020 amb l’homologació del sistema GPS, “que va permetre establir vols regulars i operar en condicions meteorològiques desfavorables.”

Alguns dels privilegiats a descobrir la ruta van ser membres del Govern, com ara el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, el secretari d’Estat d’Economia, Eric Bartolomé, o el director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Lluís Pujol, així com el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya o el director comercial d’Air Nostrum, Joan Corral Monforte. A més, també es va convidar membres del teixit empresarial, com ara representants de la Confederació Empresarial Andorrana, la Cambra de Comerç d’Andorra, Andorra Turisme o l’Empresa Familiar Andorrana.

Fotografia de família davant l'avió.

tracking