rEPORTATGE

Jugar a dins de casa

Les joguines més populars aquest Nadal han estat les que permeten divertir-se en espais tancats, un aspecte que els botiguers lliguen a la Covid-19

Dos nens en una botiga de joguines.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El tió ha cagat, un Nadal més, regals per als nens i nenes que han fet els deures, han col·laborat a casa i s’han portat bé. Tanmateix, aquestes festes han estat marcades per la pandèmia, que ha comportat noves tendències en què els jocs de taula, els de manualitats, els puzles o els ninots han desbancat les pilotes, les bicicletes o els sorrals.

Des del grup Pyrénées manifesten que enguany les joguines amb què la canalla pot divertir-se dins de casa han tiomfat per sobre les d’exterior o jardí, un fet que vinculen clarament a la pandèmia i als confinaments escolars. En concret, les vendes mostren que les joguines educatives en forma de jocs de taula o de manualitats, han estat les grans triomfadoes aquesta campanya. “Són joguines que permeten als infants descobrir aspectes de la vida” mentre s’ho passen d’allò més bé, indiquen les fonts.

El grup assenyala que s’han venut joguines tant individuals com per jugar amb altres persones i per a nens i nenes indistintament. En aquest mateix sentit, el propietari de la botiga Tic Toc, Joan Surí, coincideix que “cada vegada hi ha menys distinció” entre les joguines per a nens i per a nenes. D’entre les més populars, Surí explica que “aquesta època sempre és de clàssics com Bola de Drac, Star Wars, Pokémon o Harry Potter”. Enguany, Saurí també destaca l’èxit “d’un porquet interactiu que tothom busca i no hi ha estoc. És d’aquelles joguines sorpresa, que ningú no s’ho espera i la demanda supera la producció”.

Pel que fa als hàbits de compra, del Grup Pyrénées asseguren que aquest any han notat un augment del pressupost, de les compres i de l’anticipació. Hi coincideix Sabrià, que ha notat que “la gent s’ha espavilat. Com que hi ha la falta de producte i que no sabem si ens confinaran, la gent ha avançat les compres més que en altres anys”. La majoria segueix gaudint del procés de compra i es desplaça a les botigues físiques. Ara bé, la botiga Tic Toc, que treballa amb l’apliació City Sherpa, admet que “en pics de confinaments escolars la gent compra per internet, però sinó, encara els agrada venir a la botiga”.

tracking