aparcaments comunals d'andorra la vella

Més de 3.500 signatures contra la supressió de la mitja hora gratuïta

El PS vol presentar els resultats a la propera sessió del comú perquè es reconsideri la mesura

L'aparcament horitzontal del Parc Central, aquesta setmana.V. G.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La campanya contrala supressió de la mitja hora gratuïta als aparcaments comunals d'Andorra la Vella que va impulsar el PS aquest dimecres, ja compta amb més de 3.500 signatures aquesta tarda i no paren d'augmentar.Els consellers del PS+Independents de la capital DolorsCarmona, Sergi González i Lídia Samarra van crear aquesta campanya mitjançant el portal Change.org per recollir firmes contra la decisió del comú que consideren que s'ha pres "de manera unilateral". La petició de firmes, sota el títol Que torni la mitja hora als aparcaments comunals d’Andorra la Vella, té com a objectiu quela ciutadania també pugui dir la seva sobre la modificació tarifària als aparcaments i assolir el màxim nombre de signatures possibles per presentar-ne els resultats a la propera sessió del comú de la capital perquè l'equip de govern comunal reconsideri la mesura.

El PS afirma que la supressió de la mitja hora gratuïta és recaptatòria

El secretari d’organització del PS, Pere Baró, va afirmar ahir en declaracions al Diari que la supressió dels primers 30 minuts gratuïts als aparcaments comunals d’Andorra la Vella –el canvi va entrar en vigor el passat 29 de desembre arran de la publicació de l’ordinació de preus públics per al 2022 al BOPA– és una mesura “recaptatòria”. Segons Baró, la cònsol major de la capital, Conxita Marsol, ha “venut” el canvi “com una política mediambiental”, però assegura que l’únic objectiu que persegueix la mesura és fer pagar més als conductors.

El responsable socialdemòcrata també acusa Marsol d’impulsar el canvi tarifari “sense consensuar-ho amb ningú”, ni amb la minoria, representada pel grup del PS + Independents, ni amb els ciutadans de la parròquia. “El PS no en sabia res, dels canvis, i és una força que representa molta gent a la capital”, lamenta Baró.

PROTESTA A CHANGE.ORG

Carmona, González i Samarra consideren que la decisió és “merament recaptatòria” i que “no evitarà embussos, ni fomentarà el transport públic, ni reduirà la mobilitat”. Així mateix, destaquen que afecta tota la població, no només els turistes, ja que qualsevol resident que no tingui la targeta de prepagament PK o que vingui d’una altra parròquia a Andorra la Vella haurà de pagar des del primer segon que accedeixi a qualsevol aparcament comunal.

Per la seva part, el secretari d’organització del partit assegura que “l’encariment” del preu dels aparcaments perjudicarà el teixit econòmic de la capital. “Residents i visitants aniran a aparcar a Escaldes i faran les compres allà. Els comerços d’Andorra la vella se’n ressentiran”, alerta. A més, Baró assenyala que apujar les tarifes en un moment en què el Principat viu una “situació econòmica complicada” demostra que Marsol “tira pel dret” i “no pensa en les conseqüències de les seves polítiques en la butxaca dels ciutadans. “Tenim un problema de mobilitat i ara ens costarà més desplaçar-nos”, conclou.

ELS CANVIS

-Sense bonificació

Els conductors que estacionin el cotxe als aparcaments comunals d’Andorra la Vella han de pagar 0,50 euros per cada fracció de 15 minuts. La primera mitja hora no està bonificada.

-S’apugen els forfets

El forfet de nit costa 12 euros (abans s’havien de pagar 2,50 euros als aparcaments horitzontals i 10,80 als verticals). El de dia, 24 euros (abans, 14,90 euros als aparcaments horitzontals i 20,80 als verticals).

-Targeta PK

Aquest grup està exempt del pagament de la primera hora.

tracking