solidaritat

Protocol a la Creu Roja per prevenir situacions d'assetjament

Jordi Fernández torna a assumir el càrrec de director general després de sis mesos apartat de l’entitat per queixes internes

Josep Pol, president de la Creu Roja.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El vicepresident de la Creu Roja, David Fraissinet, va informar ahir que l’entitat disposarà a partir d’aquest any d’un nou protocol específic per prevenir situacions de discriminació o assetjament amb l’objectiu d’encetar una nova etapa en què es vetlli per un entorn laboral respectuós per a tothom. Per altra banda, es va fer saber que el director general de l’organització, Jordi Fernández, ha tornat a assumir el càrrec des d’ahir. “Han passat gairebé sis mesos des dels fets denunciats. Hem arribat a la conclusió que hem de tornar a donar l’oportunitat al Jordi”, va assegurar ahir Fraissinet. Fernández, en aquest sentit, va demanar una excedència el mes d’agost arran d’una queixa interna i anònima d’un grup de treballadores pel tracte que havien rebut, tot i que en cap moment va haver-hi una denúncia policial formal. Així doncs, des de la junta directiva, s’ha pres la decisió final de reincorporar-lo. La Creu Roja arrenca aquest any amb una nova etapa per a l’entitat andorrana enfocada a adaptar l’estructura de l’organització a les seves necessitats actuals i futures i també de la societat.

D’aquesta manera s’inicia un nou projecte, anomenat Endavant tots junts, que comptarà durant gran part de l’any amb l’acompanyament de l’empresa Lidera. “Els tres eixos principals seran l’eficiència, la participació i la transversalitat”, va fer saber Fraissinet, a més de puntualitzar que l’organització ja compta a hores d’ara amb un centenar de treballadors i col·laboradors. “Hem realitzat una anàlisi interna per escoltar tothom i poder iniciar una nova etapa amb nous reptes i projectes. Estem convençuts que haver analitzat aquesta sèrie de neguits serà bo per al futur”, va afegir. Des de l’entitat es va fer saber que la Creu Roja no ha deixat mai de prestar servei i de ser a l’escolta de la ciutadania, ni des de l’inici de la pandèmia, ni en aquests últims mesos.

tracking